AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
662

försäkrings lurerier

gl
52
glader
bmw525ia msport touring -03
jag har haft inbrott i min cab bakrutan är ut skuren + att det är ett stort hål itaket där man öppnar cabben. Bilen var garage försäkrad och larmad så självrisken blev noll men .... Jag blir tvungen att betala minst 20 % av vad nya cabben kostar å det blir minst ca2500 så upplysnings vis kanske det är billigare att skita i försäkringar i framtiden och betala vad det kostar när det händer. jag har räknat ut att jag skulle ha tjänat ca 6000 på att byta cabben själv istället för att betala försäkringen å det är på ett år Kul va!!!! någon annan som råkat ut för liknande???

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Försäkringsnivån och om man ska göra försäkringsärende av någonting är alltid en avvägningsfråga. Inget säger ju att försäkringstagaren ska tjäna på ett försäkringsärende, det är ju snarare det vinstdrivande försäkringsbolaget som försöker ha kostnadstäckning och vinst.

En gammal lärare har trafikförsäkring på sina Mercor, alltid begagnat i dryga 200kkr-klassen. Det lönar sig stort för honom, så länge han låter bli att vålla en olycka. Funkat fint i i alla fall 30 år nu.

Sex på alla fyra, roligast så!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.