|
|
|
|---|---|
|
Ja vad är det som gäller om man enbart har garage försäkring får man ta en liten tur med bilen runt hörnet?Då det börjar bli torrt ute på vägarna(Stockholm)och sportlovet börjar nästa vecka dvs lite bilar ute på vägarna+jag har vinterdäck på bilen. Vad händer om man blir stoppad? Om det sker en olycka? | |
| Går det inte att ta en tillfällig försäkring.För tex 1-2veckor.Så gör jag i början av snöskoter säsongen att bara försäkra den på helger. | |
|
har precis haft en diskusion med polisen om detta och lagen säger att man måste ha trafikförsäkring. annars blir det böter om man blir stoppad. + att pm nogot skulle hända så gäller inte försäkringen alls |
|
| Det var trist att höra nåväl man får vel fortsätta och åka runt i garaget i stället, det börjar bli lite tråkigt... i och för sig så kommer jag upp i rätt olje temp men vore roligt att komma upp i högre hastigheter än 100km/h. | |
|
100 km/h!? Stort garage eller? :) Jens |
|
|
bygg en lång car port på gatan det kanske räknas |
|
|
MrMarsupilami: Ja stort garage men det är lite tråkigt att åka runt och runt samma svängar varje gång kan säga att vinterdäcken blir ganska varma efter några varv:)) |
|
|
Starre:Hur långt e ett "garagevarv" för dig??:-)Mitt varv blir ca 300m...Så för att komma upp i 90graders oljetemp krävs det mellan 15-20 varv på 1:ans växel mellan 2-3000varv,därefter kan man dra på lite...Men mycket mer än 70km/h har ja dock inte kört...Mina garagegrannar tycker nog ja e rätt knäpp...Finns dock en som e värre än mig,en kille som har en Viper R/T 10,när han kör med den ja då skakar det typ i hela bygganden,nästan...Grymt ljud!! "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Dawwe: Vet inte riktigt hur långt det är men jag brukar köra ca:8varv på plan 2 och två varv på plan 1 sen några avkylingsvarv på plan 3 sen ner påplan 2. Under den tiden har olje temp kommit upp i rätt temp dvs ca:90grader, kör på 1.2 och treans växel. Och ja om man berättar för sina vänner så tycker de att man är dum i jag du vet:)) |
|
|
Är väl inget som hindrar att du ställer på bilen hos bilregistret, kör nån dag och sen ställer av den igen. De flesta försäkringsbolag (alla??) har ju direktkoppling till bilregistret, så försäkringen återgår automatiskt till den du hade när du ställde av bilen. och tillbaka till garage när du ställer av igen. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
735 |
Starre: Inte för att leka byråkrat men. Garageförsäkring gäller den inte bara om bilen står still?? Vad händer om ngn glad amatör backar ut när du kommer i full kareta?? Vet inte, men en e46 m3 är nog inte gratis att rep.. Kan dock förstå att du gärna luftar kärran!! E sugen själv men d får bli till helgen. |
|
Hehe rolig tråd! Snacka om att tolka garageförsäkring ordagrant :) Det låter som att du gjort den där repan några gånger i vinter, Starre? Då sitter spårval, apex o.dyl. klockrent vid det här laget? /Andreas |
|
|
Undra om de finns anpassade däck för just snabb garage körning? :) Starre: Är de inte enklast att slå ditt bolag en pling? BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Starre: Jag visste att du var knäpp men;) Jag håller med wendtan ring till F-bolaget och säg att du har en diskussion på jobbet om vad som gäller eller ring ett annat försäkringsbolag och kolla hur de tolkar en garageförsäkring. |
|
|
735:Jag backar inte ut utan kör ut:))) wolw:Jag har kört den vägen x-antal gånger och jag har koll på varje pelare.... wendtan:Jo visst är det de men det är alltid roligt/bra att höra Eran åsikt. När jag ställde av bilen så dom att man får köra till och från verkstaden OCH att man kunde få ett intyg från dom(FB)om man skulle åka till verkstaden. MOA jag borde kunna ta bilen till Bmw i Solna???? CBM3: :)) Har du hittat en ny familjevagn nu..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.