|
|
|
|---|---|
|
Hur fungerar det egentligen med moms och tull. Visst är avgiften man måste betala är 25 % av inköpspriset+frakten. Frakten går på ungefär 15 000. Är det inte lätt att fuska om man ber säljaren skriva ner priset på kvittot? någon som vet hur det fungerar? Prisex: -02 X5 4.4i 1800 mil All utrustning inkl. navi/tv. 260 000:- Pris i sverige ungefär det dubbla? | |
|
Johan (i Power Crew tog in en X5 från Florida: läs mer om det här: Länk Han har säkert fullt med goda råd till dig Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
hej! jo, det är billigare i USA, för jag antar att prisuppgiften kommer därifrån. Tyvärr har du glömt tullen, som är 10 %. Totalt får du alltså räkna på 38% på inköpspris + frakt så får du den totala summan staten ska ha. tullen sparar alltid ditt originalkvitto, och ringer och kontrollerar ett antal av dem med säljaren. det är alltså en chansning att fuska, som vanligt! Sedan behövs lite intyg och ombyggnad av belysningen, men det står mer i länken som Gasar-Magnus skrev in. Lycka till, det är alltid kul att prova nåt nytt! Och bilen går kanonbra, så jag är nöjd. Mvh Johan |
|
Finns det någon som vet en bra bilsajt från over there? Mvh |
|
|
Här en jag brukar titta in på ibland Länk Mvh Stephan |
|
|
Hej! Tack för svaren. Så det är 38% man måste räkna på?!!? Vad är det för intyg och annat papper man måste fixa före importen? Det är inte från "over there", det är från Kuwait närmare bestämt. Priserna där är sjukt billiga, funderar på att ta in en Porsche 996 turbo eller en M3,M5 Apropå tullfusk, kan ju kanske komma överens med säljaren att ljuga om priset ifall nån tullare ringer? Det som ororar mig är att om bilen "kommer bort" så får man ju lägre ersättning. |
|
|
Har du adressen på nån sajt från Kuwait? Mvh |
|
|
Har letat men har inte hittat någon sajt. Det enda jag har hittat är en med några få bilar, mest modifierade jänkare. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.