|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag köpte en 523IA -96 för snart två veckor sen. Min första Bmw o jag är mkt nöjd. Jag har varit hos Bmw nu två ggr o snackat med dom om vissa grejor instruktionsbok o dylikt eftersom den är direktimport. Idag var jag o fixade spärrning för de saknade nyklarna för försäkringens skull o då tog de upp det igen ifall jag litade på mätarställningen som just nu står på lite över 12000 mil. Om jag nu gör en koll, jag kan ju inte bara häva köpet så dära bara ifall den inte stämmer.Bilen fungerar ju som den ska o jag fick ju även en 24mån.garanti på de stora delarna som motor, växellåda, elektronik o bakaxel, då bör ju även säljare tro på bilen. Jag e ju så nöjd med bilen så jag vill nog helst inte veta sanningen. Synpunker??? Mvh Jonas | |
|
Ärlighet vara längst, Sanningen är den bästa huvudkudden..... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
stefannorr |
The thrue is out there! |
| That's truth. | |
| Men kan man häva köpet?? | |
|
ja jag gjorde det med min 528it i varje fall mätaren stod på 9765mil när bmw kollase så sa dom 25000mil jag ringde upp informerade att jag skulle säta in e halvsides annons i sydsvenskan med namn på firman och skriva vad som hänt dom tog tillbaka bilen direkt! BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. |
|
| Men jag e ju inte den som kan göra ngt sådant... Det känns ju inte rätt.. Jag bara tänker på att säljaren har ju gett mej en garanti på 24månader!!! Inte dåligt bara det!! Så länge jag e nöjd med bilen o den fungerar som den ska är jag glad. Bilen känns ju som min nu ju..... =0) | |
stefannorr |
Jontmannen> gett garanti? är det inte svensk bilgaranti som du fått betala en del för?..i o för sig kan den ju va bra! |
| Har inte betalt ngt för garantin.. Han har sagt att jag får 24 mån garanti på bilen.. | |
| Jag har kollat igen beviset som jag fick av honom. Ett autogaranti. Läste det finstilta o det står inget om att jag ska betala ngt. Han får ju stå fför vad han säger. Annars blir jag sådär du vet, litta galen... =0) | |
| Dersom selgeren har solgt deg en skruvad bil, så står han vel heller inte for garantien dersom du skulle trenge den i løpet av de 24 mnd heller? | |
Njuren |
the world is waiting BMW - i nöd och lust |
|
Var har du köpt bilen? Jag vet att GJ import i Höllviken kör med 24 månaders garanti, och de är riktiga bluffare. De är svartlistade i Råd och rön. |
|
|
Kolla upp bilen, fundera sen. Det kanske inte alls är något skumt. Å andra sidan så är det bra att veta..antingen att försöka häva köpet el att upplysa om senre köpare. Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
VIP -76 garanti lr? SKIT i så fall. =( hoppas milen stämmer=) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Se det från Förenade Bils synvinkel ( eller var du nu var...): Privat importen håller ner Begpriserna och är dåligt för BMW Åf i Sverige, och "alla vet ju att importbilar är fuskade skruvade krockad lik med 55 000 mil på mätarn" så klart dom vill trimma dig lite och sätta griller i huvudet på dig och förstöra "nybilsglädjen".... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Jag har bestämt mej att INTE kolla den... Jag är nöjd med bilen och han ska fixa mina skivor nästa vecka för de är skeva. Han är mkt bra att ha att göra med. Han tog oxå in min gamle bil som jag hade innan som jag ska försöka få såld. En Peogeut 306 cab. Han heter Jim-sam auto i Tygelsjö. Inget ont om honom alls!! Han är en bra säljare. Jag vet om de här ifrån Höllviken för jag kom på dom förra året med en Audi. Jag ringde förra ägaren o frågade ställningen o han sa att den hade gått 25 men hos honom i höllviken hade den gått 15. Jag ringde o sa till honom å då skyllde han på förra ägaren som han hade köpte den av som hade fifflat med mätaren. Man kan aldrig lita på nån försäljare så länge man inte känner säljaren själv eller om man inte har köpt bilen som ny. Den siste idioten är inte född!! =0) |
|
|
Lyckligt ovetandes stämmer verkligen in här! Jag personligen hade inte kunnat sova på natten utan att kolla mätarställningen :) BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
| Men om du nu är osäker kommer du sedan att kunna sälja bilen med gott samvete? även om den är skruvad så blir ju inte bilen i sämre skick än vad den är nu. Jag skulle tycka det var skönt att veta sanningen sedan när bilen ska säljas, då kan man ju upplysa köparen om det, så är det upp till den sen om han vill tala om det för nästa köpare. | |
| Du menar att jag ska säger det till nästa ägare då jag sen kan förlora mkt på att köparen vill pruta eller rent av inte vill ha den eftersom mätaren inte är som den ska?? Det e ju smart... | |
| vad hette han i höllviken som du kom på med audin? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.