AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.166

"Auto tork"

Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Någon som testat denna produkt? Länk

Mvh,
Robban
Liknande används i automattvättar och funkar bra, vill minnas att det varit uppe förr undernamnet "torkvax" , sök på Lahega ang denna produkter ( och dess föregångare som var mer eller mindre bra.....)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Jag har provat, det funkar bra tycker jag. problemet är väl egentligen bara att hushålla med strilen från vattenkannan som man blandar in produkten med. Lite dyrt kan man väl tycka med. Men man slipper använda sämskskinn i varje fall.

Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Låter helt klart värt att prova, tack!

Mvh,
Robban
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Hade varit kanon om det funkade. Vill ha ett sätt att få bilen torr och fin utan att fysikskt vidröra lacken. Vad kostar en sån där flaska? Hur påverkar den vaxlagret tro?

/Andreas
PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Medlet funkar bra om omgivning tillåter snabb torkning, dvs på vintern fungerar det inte. Det finns bla på Autoexperten, det är inte direkt billigt per behandling vill jag minnas, men med en smart hantering med en stril som nämns ovan så är det OK.

Tvätthallar har ofta spolglansmedel som precis som i diskmaskinen ser till att torkfläckar inte uppkommer genom att avrinningen förbättras.
Autotork är annorlunda - den bygger på att lacken täcks jämnt (utan uppsprickning) av vattnet - så att det inte blir torkmärken. Och då måste den jämnvåta ytan torka inom rimlig tid.
D-diddy
Wolv: det finns ett sätt att torka bilen utan att röra lacken. Ut på vägen och kör. Works for me ;)
David

"The unattainable is invariably attractive"
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jodå, jag brukar använda den metoden också och den funkar rätt bra. Men det jobbiga är att innan vattendropparna flugit bort så fastnar det en del vägdamm som lämnar fläckar :(

/Andreas
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jodå, jag brukar använda den metoden också och den funkar rätt bra. Men det jobbiga är att innan vattendropparna flugit bort så fastnar det en del vägdamm som lämnar fläckar :(

/Andreas
ma
118
mak
bmw 530ia
jag tycker att produkten funkar bra.mindre bra och mycket bra,beror på vilken färg du har på bilen och om de är metalick.
prova..

mak
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.