AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.032

kn sportluftfilter

Bi
1
Big-J
325i Limosine
vad gör man med slangarna och sladdarna som går in i luftburken, när man plockat bort den?

Big-J
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jag fäste dom under filtret med en liten hemmagjord konstruktion. De har funkat bra...
Tror det är en temp givare.
Det är en lufttempmätare som går in i boxen.
Jag satt ett 15cm långt rör mellan filter och luftmängdmätaren och borrade en hål i röret för att sedan pilla in mätaren där och sedan täta noga runt om..
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Gjorde precis som "jimmynilsson81" på min fd. 325:a. Borrade även ett litet hål och gängade fast givaren med org. skruven. Blev mycket bra. Har bilder någonstans om du vill ha.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Visa användare
242
power_1333
[ BMW 320i cab ]
Jimmyboy: Jag är mycket intresserad av dom bildern om det går bra. Du får gärna skicka ett par, kolla min profil för e-mail.

//Ville
Jimmyboy... du får gärna skicka till mig med =P
bimmer325power@hotmail.com =)
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Vad kan det göra för skillnad för var den sitter?
Mkt fin bil har du Jimmy!
ang. lufttempgivaren, räcker de itne med att pulla in den mellan filtret och värmeskyddet? har nån av er bilder så skulle de va snällt om man kunde få se på era konstruktioner..

merthedman@hotmail.com
ni kan väl skicka över till mig med

Lo
35
Loler
518i -90
M5 3,6 -90
det går även att sätta på filtret direkt på lufttempgivaren.
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
är ni SÄKER på att det är en lufttempgivare?

tror själv mer på att det är en förvärmning av insugsluften då den blir duktigt varm, är i mässing, samt att det cirkulerar kylarvatten i den..

om bmw hade tänkt sig en lufttempgivare till insugsluften hade den nog förmodligen varit elektrisk...?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.