|
|
|
|---|---|
Chief |
Tjena! Jag har en fråga som förmodligen rent generellt är ganska svår att svara på, men det vore bra med en fingervisning i alla fall. Jag har precis lämnat in min 323i Coupé för att lacka ner den samt för att "fixa" bakskärmarna. Bilen är en -96:a och mig veterligen aldrig omlackad. Lacken är madeiraviolett. Min fråga är; Hur stora nyansskillnader - om några alls - i lacken kan man acceptera/räkna med efter en sådan "operation"? Om det blir några, går det att polera resten av bilen till samma skick, eller sitter man så att säga i skiten? Tacksam för svar // Micke |
|
Kan vara ganska så svårt att hitta rätt färgblandning till bilen. En färg kan skilja från årsmodell till årsmodell. Brukar finnas 3-4 olika varianter av samma typ av färg. Men detta bör lackeraren ha koll på. ///Coasthunter |
|
Chief |
Ja, men får väl förutsätta att lackeraren har rätt lack, har jag hamnat helt fel befarar jag... Vadå blandning förresten? Det är väl bara ta reda på färgkoden till den modellen det året och plocka fram rätt färg, är det inte? |
|
Ska lämna in min bil för byte av motorhuv, och dem var väldigt noga att jag skulle få rätt färg, då det fanns 6 nyanser och 3 olika tillverkare. För att det hela ska bli rätt så har dem beställt rätt nyans men även att det är samma tillverkare av färgen. Själv skulle jag nog inte låta någon annan än BMW själva göra lackjobbet. Då dem kan få fram vilken tillverkare av färgen som just min bil är lackad med. Och natuligtvis så accepterar du inte inget annat är 100"% bra gjort. Själv skulle jag kunna gå så långt att dem får helt enkelt byta in bilen om dem inte fixar rätt färg. Lycka till med färgen och bilen mvh kristian |
|
|
Hej Nyansskillnader får man antingen leva med, ELLER! be att få lacken scannad. Då får man fram hur många enheter färgen blekts och kan blanda "färdigblekt" färg därefter. = 100 matching. Att polera bort en blekning i lacken är omöjligt pga klarlacken, det enda som händer är att du får en högre glansfaktor. Vanlig basfärg går ofta att åtgärda med polering, Mvh Skalman |
|
Chief |
Jag tackar och bockar för de svar jag fått. Nu har jag lite på fötterna OM jag skulle vara missnöjd med jobbet när jag hämtar bilen på fredag... MVH // Micke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.