|
|
|
|---|---|
|
Har plockat av växel knopen å alla damesker å dyligt, så nu ser jag ända ner i backen! Frågan är Hur lossar jag sjävla växlaren? För att bygga om sätt i en short shift!! mvh Christoffer | |
|
Ingen som har koll? sitter en typ bricka längst ner mot kulan. ska den skruvas åt sidan eller va? nå sprintar? eller dyligt? |
|
| ta på dig hockeyhjälm med visir, lägg i tvåan och dra uppåt för allt i världen. | |
|
haha, den va bra!;).. Mvh uffe |
|
| snodde den från en annan tråd i forumet | |
|
Nja det funkar när det gäller växelspaksknoppen. När själva spaken ska ur får man lägga sig under bilen och lossa på låsclipset som sitter på länkaget som i sin tur sitter i bussningen på änden av spaken, ta sedan bort länkarmen som går fram till lådan så spaken blir lösgjord från länkaget. När det är loss så kan du inte lägga i en växel utan ska bara dra spaken rakt upp. Kan sitta väldigt hårt beroende på bussningen som håller ledkulan på spaken. /Anton |
|
| oj trodde d gällde knoppen | |
|
ska inte bussningen som håller led kulan skruvas lös? Så är det iaf på e30. ta två skruvmejslar och tryck ner i spåren i bussningen,sen sätter du dom i kors och vrider runt så är det bara att dra upp spaken sen. |
|
|
Stämmer Finkel!! Jag ber om ursäkt! /Anton |
|
|
Tackar för alla svaren!!!! så snart kanke jag kan få dit en ny! eller med annan utväxling! gillar inte den långe växel vägen! / STOFFE |
|
|
gillar inte de dära plast grejoran där nere vid kulan. ver inte hur jag ska lossa den.. men under bilen vet jag vart sprinten sitter iaf! Ser att de är 2 st pilar hur ska jag göra med dom? å hur mycket vågar man VÅLDA!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.