AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
806

Hur plockar jag urs växel föraren? för att byta den till en annan ?

ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Har plockat av växel knopen å alla damesker å dyligt, så nu ser jag ända ner i backen! Frågan är Hur lossar jag sjävla växlaren? För att bygga om sätt i en short shift!!

mvh Christoffer

ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Ingen som har koll? sitter en typ bricka längst ner mot kulan. ska den skruvas åt sidan eller va? nå sprintar? eller dyligt?

ta på dig hockeyhjälm med visir, lägg i tvåan och dra uppåt för allt i världen.
Visa användare
595
wuffee
BMW 320i 4d -86 Nerplockad.

BMW 325 4d -93
haha, den va bra!;)..

Mvh
uffe
snodde den från en annan tråd i forumet
Nja det funkar när det gäller växelspaksknoppen.
När själva spaken ska ur får man lägga sig under bilen och lossa på låsclipset som sitter på länkaget som i sin tur sitter i bussningen på änden av spaken, ta sedan bort länkarmen som går fram till lådan så spaken blir lösgjord från länkaget.
När det är loss så kan du inte lägga i en växel utan ska bara dra spaken rakt upp. Kan sitta väldigt hårt beroende på bussningen som håller ledkulan på spaken.

/Anton
oj trodde d gällde knoppen
Fi
82
Finkel
325im -88
ska inte bussningen som håller led kulan skruvas lös?
Så är det iaf på e30.
ta två skruvmejslar och tryck ner i spåren i bussningen,sen sätter du dom i kors och vrider runt så är det bara att dra upp spaken sen.
Stämmer Finkel!! Jag ber om ursäkt!

/Anton
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Tackar för alla svaren!!!! så snart kanke jag kan få dit en ny! eller med annan utväxling! gillar inte den långe växel vägen!

/ STOFFE

ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
gillar inte de dära plast grejoran där nere vid kulan. ver inte hur jag ska lossa den.. men under bilen vet jag vart sprinten sitter iaf!
Ser att de är 2 st pilar hur ska jag göra med dom? å hur mycket vågar man VÅLDA!!!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.