|
|
|
|---|---|
| Hej! Det är så att jag letar efter en lämplig bmw cab e46....Om jag nu skulle hitta en bil som säljs privat, när ska man göra m test ,innan man bestämmer att man vill köpa bilen efter att ha provkört och tittat på den eller att man har bestämmt att man ska ha bilen om bilen klarar testet med glans och vem ska stå för kostnaden i så fall?Tipsa mig gärna om lämpliga bilar! Såg den silvrige med 18 tums! ska ringa idag | |
Gemini__ |
Välkommen till forumet! Finner du bilen intressant och känner att det en affär är i antågande kan det vara rimligt att genomföra ett M-test. Alltså som sista punkt. Det kostar en hel del, så det är inget man bara gör på bilar som inte är så intressanta. Är bilen inte M-testad vid köpet, blir det nog du som får stå för kostnaden om du kräver ett M-test. Men det kan du ta igen på priset. Får väl pressa priset en aning istället. =) Mvh: Thomas Länk |
|
Du kan ju försöka komma överens med köparen enligt följande: Om du inte vill köpa bilen efter testet, så delar ni på kostnaden, annars står du för den. Om du inte köper den så får han ju testet för halva kostnaden. Till nästa spekulant kan han visa en testad bil, vilket borde vara gynnsamt för honom. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Ska åka o titta på bilen på söndag....hoppas den ä fin...tack för hjälpen..Gemini o Erik | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.