|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt en 318is -93, bilen gick aldrig riktigt varm så jag bytte teremostaten, och nu går den som den ska. Men nu får jag inte varmluft i cupén, utan luften blir fisljummen, ligger jag och varvar ca 3000 grader så kommer värmen. Jag tror att det kommit luft i systemet då jag bytt, så min fråga är kan jag lufta systemet någonstans förutom vid kylaren?.. Mvh henrik | |
| kolla på termostathuset, kan finnas en luftnippel där, ej säker | |
|
Ok det ska jag kolla, tack för svaret. Henrik |
|
|
Annars så brukar det ge bäst resultat om du när du skall lufta vid nippeln på kylaren ställer bilen i uppför lutning då nippeln vid normal lutning ej är den högsta punkten i systemet... Lycka till... |
|
|
Hej igen, provade att ställa bilen i brant uppförsbacke igår och lossade på ventilen, satte fläkten på max och varvade motorn, det rök lite ur hålet men inte mer???, någon som har något annant förslag?!. Henke |
|
| du fyllde väl på med kylvätska när du luftade. man måste ju fylla på med vätska för att få bort luften ordentligt. det ska komma vätska upp ur luftningshålet när du varvar lite och du ska hålla på tills denna vätska är bubbelfri. | |
|
Var precis inne på mekartips och kollade igenom och hittade en riktigt bra beskrivning på hur man luftar, trodde det räckte att fylla i behållaren och lufta kylaren. Man lär sig något nytt varje dag. =) |
|
|
Tja jag tror jag oxå behöver lufta min bil dåjag oxå har samma problem som dig.....vad hittar man den fullständiga berskrivningen jag sökte på lufta vid mekartips hittade inget?? Bmw är Bmw mannen!! |
|
| Gå in på mekartips sen kollar du på byta vattenpumå där står allt om luftningen, =).. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.