AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
598

Hur mycket ska man betala ...

ph
900
phiber
320 E30 cab-91
...för en 325 typ 91-93 med full utr. fint skick och med fälgar ?

--

MVH Tony B BMW 525i
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Svårt att säga, du bör nog vara mer specifik. Det skiljer ganska mkt prismässigt mellan en -92 och en -93, eftersom vanosmotorn kom -93 och även en del andra saker. Sen så är en sedan billigare än en coupé. Men säg 50-60 kkr för en -91:a sedan och 80-90 kkr för en -93:a coupé´. Och då ska dom vara riktigt fina.
Håller med JN, "med fälgar", ja alla bilar har fälgar...antar att det menas stora fälgar, men hur stora? Dock brukar inte jättefälgar öka på försäljningspriset nämnvärt

Simon
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Träffsäker värdering tycker jag. Möjligtvis så vill jag sänka värdet på en 93'a coupé till max 80.000.-

Mr C
Håller med MrC och JN om prisintervallet. Dock kan en svensk såld betinga ett något högre värde (ca 10%), vissa vägrar ju som bekant att köpa importerade bilar trots att alla BMW kommer ifrån tyskland... Jag tycker egentligen att en importerad oskruvad pärla skall vara värd lika mycket som en identisk svensk dito, men marknaden bestämmer.

Och precis som Simon säger så höjer inte 16 eller 17''fälgar bilens andrahandsvärde, även om många tror det.
Marquez
Denna sålde jag nu på sen hösten för 86 000:- UTAN framdäck(Korden var framme) och bra bakdäck, dålig färddator. OBS: Klent utrustad ingen AC och Lilla F-datorn.

Mackan
Marquez
Glömde juh länken så klart:
Länk

/Galleriet/Läsarnas bilar/325 Coupé 92 Markus, Gällivare

Mackan
Den såg ju bra ut på bilderna i alla fall,och hur man än beter sig så tror jag att det är ett stort plus om det sitter snygga fälgar på bilen, för står man och väljer mellan 2st bilar och den ena har typ original hjul och blinkers, och båda bilarna är i bra skick så skulle i alla fall jag välja den utrustade bilen och kanske ge lite mer för den än att behöva utrusta den andra för betydligt större summor. mvh jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.