|
|
|
|---|---|
|
undrar om någon vet om det är ok att bogsera med automat utan motor igång men med driven i? Let the good times roll | |
|
Länk Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| tack Micke, fast det verkar ovisst vad som gäller! | |
|
BMW-group avrådde direkt att bogsera över huvudtaget!! Let the good times roll |
|
|
Ska man en längre sträcka så är det väl till att hänga av kardanaxeln. Då är det bara att köra sen. Ganska lätt jobb. /Christofer |
|
|
Nja riktigt så enkelt är det inte att "bara" hänga av kardanen på e32.. Avgassystemet löper under, och mellan avgassystemet och stödlagret sitter en värmesköld.. Och när du ska ha väck kardanens främre medbrinkare från utg. axel på vxl. lådan så "sticker den in" en rejäl bit, därför man behöver lossa stödlagret.. Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
Men hur gör man då ? Skall man ringa efter en sk. boogivagn som hissar upp bilen ? men boogisar brukar väll endå låta bilens bakhjul hänga i gatan , eller finns det boogies som låser fast bakdelen på bilen och sedan låter främre hjulparet släpa i marken ? förr eller senare lär man ju få drivtorsk på en e32. |
|
| mitt dilemma är att det inte går att bogsera samt att hyr man en biltrailers så måste man ha BE-körkort, annars får man inte hyra för att dra upp till 2 ton. Alltså återstår bogsering och bara trafikförs. | |
320-325 |
det som händer är väl att oljan inte smörjer eller??? man kan väl bogsera men helst inte mer än 5mil men det kanske är fel.. |
| sant, lådan får ingen smörjning, så är motorn igång går det bra, men om man har motorhaveri så är det nog dumt att chansa, växellådan kostar ju en del. | |
|
fungerar det inte med neutralen????? Speed limits are for pussies! |
|
|
Tjena! Automatlådan på min BMW 530iA-88 pajjade och bilen blev ståendes... Men som tur var kände jag en kille som hade Bärgningsfirma... Lyffte upp bakhjulen på bärgarn o satte i rattlåset me framdäcken raka, sen bar de iväg utan några som helst bekymmer..... Samma borde väll gälla med en boogy kärra...om du hisar upp den på baken... WAZZZAAAAAAAAA? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.