AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
789

Hvordan god er diesel-motorene?

Ronny Simonsen
Heisann!

Jeg vurderer å bytte inn "Sleden" med en nyere 320d. En 1997/98mod. har nå en pris i Norge som er levelig med.

Hvordan er disse dieselene? Jeg har prøvd både 136hk, 150hk og 330d med 185hk. 2l dieselen er både sterk og billig i drift.
Men er det kjent om svakheter med disse motorene og er det kjent noen svakheter til 1997/98mod, E46?

--
mvh
Ronny Simonsen
Narvik - Norway
BMW 525i 24v 1990mod.
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Hei nordmann, jeg vet inte så mye om dieselmotoren, men jeg har inte fått med meg at dem skal ha noen store feil. Har sett noen tråder om ujevn akslerasjon o.l. LMM/HFM er vanlig feil..

Länk
Länk

Bruk søkefunksjonen Länk og søk på 320d, så får du opp tråder som er skrevet om den bilen.

Ronny Simonsen
LMM/HFM??? Hva er dette?
Noe som er kostbart å fikse?

--
mvh
Ronny Simonsen
Narvik - Norway
BMW 525i 24v 1990mod.
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Et svar fra dieselmeken på forumet:

"HFM = Het Films Mätning.
Ett felaktigt begrepp är LMM Luft Mängd Mätning., men då vet folk vad det är för något. LMM är inget man använder i dag på dieslar. Dom gör samma sak, mäter mängden luft som tillförs maskinen, men på lite olika sätt."

Jeg vet ikke hvor mye en ny koster, 3000 kanskje?

Søk også på E46 generelt.. Alle biler har sine svakheter og barnesykdommer, E46 er ikke unntatt. Lenkarmer er en kjent svakhet, og er kostbart å bytte (rundt 10.000), men på en eldre bil så kan dem forsåvidt være byttet!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.