|
|
|
|---|---|
|
Kavvade bilen nyligen. Fick ute 8000:- indre än vid köpet för 5 mån. Är nöjd ändå. Men snubben trodde att det inte var kta m3 optik vilket det är. :-( Vill gärna köpa tllbax bilen men det verkar svårt och isf måste ja nog göra det av bldemonteringen. Tog m3 knoppen men det gnällde på det, tycker ju att det är ju fan min bil. Mina föräldrar vill inte teckan min försäkringen igen, Är under 21. Har ju kanppt råd med bil från 90-talet då ju :-( Se bilder Länk | |
|
Om bolaget har löst ut din bil, är den ju tekniskt deras! Att de blir sura på att du då plockar delar från deras bil (växelspaksknoppen) är väl förståeligt...! Iofs är det trist att du behövde utnyttja försäkringen, men samtidigt tur att bilen faktiskt var helförsäkrad och att du klarade dig! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
aja, bara du e ok iallafall. de e d viktigaste det andra är ju bra plåt. men ja vet att det känns å det kommer det att göra ett par dagar åxå men de går över när du sedan köper en ny nån vacker dag. krya på dej. Vi alla ha gjort något liknande, förr lr senare. se det så här det blev ju bara ett litet sten skott!!! "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
åsså hade vi ännu en yngling som kört med försäkringen på föräldrarna, tack för det! Känns skönt att veta att du är ledsen och besviken över att du inte kan köpa en ny dyr motorstark bil och kvadda den med på vår bekostnad. Blir så j***a arg över försäkringsbedrägerierna som BEVISLIGEN påverkar mina premier. Nu kanske fler hajjar att det verkligen är så att killar under 25 kostar massor för bolagen och därför har höga premier.... |
|
|
Klaga inte på att f-bolagen löser in och skrotar krockade bilar. Vill ni ha tillbaka dem på marknaden riktade av Hederlige Harrrys Plast och Spackel? Arsson: Ett citat från en polare på ett f-bolag angående ungdomar och BMW "det är inte frågan om det blir en skada, utan när" Köp en Nissan Micra om du inte har råd med premien. Det är först på äldre dagar jag har fått möjlighet att köpa lite roligare bilar. /Johan Riktiga män kör sedan. |
|
| Jag har oftast inte brytt mig om diskussionerna som gäller att lägga försäkringen på nån annan än sig själv men att gnälla om/när man drabbas av nackdelarna av det är bara för mycket. Instämmer till 100% med Hubbe325. | |
|
K1mzo: Nu sa jag ju inte att alla under 25 kostar bolagen pengar, utan jag syftade på gruppen "under 25". Orkar inte ta diskussionen igen om varför det är och skall vara dyrare med försäkring när man är ung. Sök så kan du läsa massor om detta. Fakta är att de har högre olycksstatistik, nu bidrog ju även arsson till att gruppen som hans föräldrar tillhör också fick ökad olycksstatistik. Jag har också varit under 25. då fick man glatt slanta vad det kostade eller välja en äldre bil med mindre motor. Gamla volvo 740-745 är väldigt billiga att äga tex. även för de yngre. Kul nej men ska vi andra betala för att ni skall ha kul? Vi har ju redan fått betala eller vackert vänta. /Christofer |
|
|
Ingen har väl sagt att ALLA under 25 kostar f-bolagen pengar, utan att den gruppen kostar mer för f-bolagen än övriga grupper. Skadegörelse kan ju drabba vem som helst, men då borde de kostnaderna vara jämt fördelade över åldrarna på ägarna. Sedan tillkommer ju kostnadera för olyckor mm, där ju gruppen med män under 25 står för en stor del. Så att de har högre premier tycker jag inte är konstigt. Sedan så är det väl ingen mänsklig rättighet att få köra en nyare BMW, har man inte råd så får man väl köra en äldre BMW eller välja något annat märke. |
|
|
Det svenska försäkringssystemet med fordonsbundna försäkringar funkar uppenbarligen inte. Nej, fram för ett system med personliga försäkringar, då i kombination med någon försäkring för själva fordonet (som avgörs av värdet på bilen och inget annat). |
|
|
Jag har full förståelse för försäkringsbolagens premiesättningar. På grund av extremt mycket krockskador och oegentligheter med BMW:ar är försäkringarna höga för märket. Statistiken talar också för att riskerna för skada blir ännu större med unga förare. Följaktligen blir premierna riktigt saftiga för denna grupp. Att premierna ibland kan upplevas som absurda och orimligt höga beror på att det är försäkringsbolagens sätt att tala om att de inte är det minsta intresserade av att ha vederbörande som kund. |
|
|
k1mzo: Allt är baserat på statisitik. Unga förare belastar försäkringsbolagen mer än äldre. Vad det beror på spelar egentligen ingen roll för premiesättningen. |
|
| k1mzo: citatet du tar med i sista inlägget är väl ändå inte en reaktion på att han lekt, kört rally eller dylikt. Som jag läser så är det en kommentar angående att försäkra sin bil på en annan person för att få en billigare premie. Vilket i sin tur leder till att övriga försäkringstagare får betala mer. | |
|
K1mzo: Precis Bjarne har tolkat mig rätt. Irritation över att han belastar fel grupp och ändå gnäller över låg ersättning, enligt mig så skulle han vara utan. Dessutom har jag aldrig syftat till att yngre "leker" sönder sina bilar. Vad jag menade med att ha kul var att köra en motorstark bil, med körkänsla och allt vad det innebär att vara bmw-ägare. Yngre män är mer riskbenägna, speciellt i motorstarka "tuffa" bilar. Försök själv köra för fort i en fiat 128, jetta, ford taunus, audi 100 mfl (sånt som jag höll mig till när man var för ung för att ha råd med premien på andra bilar) så får du se hur "kul" det är. /Christofer |
|
|
Känner som gott väl inget i kroppen efter krashen men dock är ja ledsen för bilen. Ja tog knoppen dagen efter då inte ens f-bolaget viste om vad som hänt. En gång BMW alltid BMW så är på G och kollar, blir dock 320 :-( ja betalar 1000:- på självrisken för ja är under 24 år. Varför inte betala mera då det händer något i stället. 6-7000 i självsikr för de under 24år då drabbas ju bara de som som orsakar skada. Är 740 billig att äga? En polare som betalar försäkring på sin och det var dyr tycket ja, ja tror runt 6k:-, Drar även mycke soppa och håller dåligt. |
|
|
Bra skrivet Hubbe. Det är inte en mänsklig rättighet att få köpa billig försäkring till en motorstark bil, inte ens när man är man och under 25. Man kan ha sk*tkul i en Jetta (75 hkr) men inte på motorvägen kanske. Körglädje och försäkringspremie har dessbättre ingenting med varandra att göra. My Bimmer is my mistress |
|
|
Arsson: För det första: Skönt att du inte skadade dig. 2: 6000kr för en 740 är nog inte fel om vi snackar ung man helförsäkrad och i tätort. Men jag hade tex. alltid såpass gamla bilar att det inte var ngn idé att ha mer försäkring än trafik. Saab 900 är också billiga bilar att äga. Jag säger inte att unga inte skall ha fina dyra motorstarka bilar, men då får man vara beredd att det kostar. K1mzo: japp det är nog mest missförstånd, hoppas du ser min poäng nu. /Christofer |
|
|
Hur skulle ströget i Lidköping se ut om alla körde Saab 900 runt torget? Vill inte tänka mej tanken ens. somsagt varfr inte har gör hög självrisk bara när det väl händer. |
|
|
Tycker man att det är ok med hög självrisk så är det väl bara att ta enbart trafik. Då får man ju hög "självrisk" när det händer något. Sedan kan man ju själv spara undan motsvarande summa som man tycker att försäkringen skulle kosta på ett eget konto, så får man väl se hur långt pengarna räcker när det händer nåt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.