|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har förslag på torkarblad till E-39 som inte kostar en halv förmögenhet?? Tackar för förslag. Leif LN | |
|
Varför byta hela bladet? finns lösa gummin att köpa på BMW då hamnar du under 200:- |
|
Måsen |
Bytte själv förra veckan, lösa funkar perfekt, det tar några min extra. Ca 80:- st, kommer inte ihåg exakt då de legat på hyllan ett tag nu. /Mattias |
Wilmas pappa |
Ettlitet tips för bytet till nya GUMMIN är att tejpa fast metallskenorna i gummit....annars är det risk att hjärnan får spel..när skenorna glider ur läget. Tack för engagemanget! |
|
Clas Ohlsons torkare har klarat sig bra i tester (bl.a i DN). Mindre än halva priset mot Bosch! Där köper jag mina nästa gång. Torkarna heter Trico (eller något liknande). Borde finnas på CO:s hemsida. Ess |
|
| Hur ser torkarbladen ut till e39? Jag köpte ett par på BMW Nyköping som inte passade. I de som satt på bilen går en metallskena i. I de jag köpte ser det ut som det ska vara två metallskenor. Antar att de jag köpte är original? Jag ringde till BMW och talade om mitt problem, "kom in så fixar vi ett par nya blad åt dig". När man kommer in säger de att jag inte har originalblad. Sa att jag ville lämna tillbaka dem, Gick inte då jag inte hade kvittot kvar, Men jag skulle få byta in dem om jag köpte nya torkare,alltså inte bara bladen, OK, sa jag. Men våra datorer funkar inte så vi kan inte fixa det nu. Snacka om service- grad va, inte kunna sälja nåt utan att datorn funkar. | |
|
Själv köpte jag nya Bosch torkablad för ca:440:- och dom fungerar utmärkt!!!Skulle aldrig fundera på att köpa torkarblad på Biltema eller liknande eftersom man bara får byta oftare och i slutänden så kostar det nog ungefär lika mycket. BMW CS Nr:05043 Mvh Ricke |
|
|
>>> Ricke, var köpte du dem? På BMW sa de runt 700 kr för båda torkarna, så då om jag får tillbaka mina 200, blir det en femhundring för mig, och då kan ja ju köpa original på BMW, eftersom jag inte får tillbaka mina pengar utan att jag köper nya torkare där. Fast du kanske hade köpt dina på BMW? Mvh Hasse |
|
Stingrayracing |
Finns de tunna blad utan metallskrot som sitter på E60 att köpa till e39an? Jag har sett dem till andra bilmärken, men är det någon som har sett dem till E39ans speciella armar? |
|
Var köper ni nya torkarblad, typ Bosch? På BMW? Kollade på statoil där dom hade Bosch men inte den modell som passar E39. ___ BMWCS #5157 |
|
|
Jag köpte originaltorkare på BMW idag, de kostade 458 kr, mindre än ja räknade med, fast visst är det dyrt ändå. Mvh Hasse |
|
|
Jag köpte BoschTwin i höstas för runt 500ingen och blev faktiskt lite besviken. De låter väldigt högt när de vänder, flapprar till ordentligt när gummit byter färdriktning vill säga. Det gjorde inte de förra bladen, som jag ej vet vad de är för märke trots att jag har dem i handen just nu :). Bosch har inget märkbart vindljud iaf bör tilläggas. Nu efter ca ett halvår är de dax att byta igen (ca 1000- 1300 mil). Så de höll ju inte så vansinnigt länge heller med tanke på priset. De jag har framför mig nu (satt på bilen när den köptes) är enbart märkta med siffror : 61.61-8 209 746-40/00-08 Kan detta vara BMW orginal som jag kan köpa nya gummin till? En sissta fråga med. De nyare Bosch Aero mfl, dvs de som bara har ett tjockt gummiblad utan metall (vanligt på VW mfl). Kan sådana blad monteras på e-39? Mvh Micke |
|
| programmer: Jag Hittade mina Boschblad på en liten shellmack i Grängesberg av alla ställen, efter att ha letat i varenda mack i Västerås! | |
| Okej, hittade svaret själv. Bosh Aerotwin passer ej bilar som inte har det som fabriksutrustning. | |
|
micro> Minst ett alternativ till Bosch Aerotwin finns i alla fall, kolla artikeln från AMS; Länk Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
För eftermontering på bil med gammal hederlig krokarm, ska tilläggas. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Där ser man! Nu blev man ju köpsugen! Tack för länken, hur tusan jag nu missat det som AMS prenumerant och allt :) | |
|
Micro: Ja, det är BMWs artikelnummer på höger torkarblad. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Annars kan man beställa på www.eurocarparts.com. Kostar bara en bråkdel för originalblad ( kan iofs bli dyrt med frakt omman bara ska handle torkarblad) :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.