|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Det är så att jag funderar lite om min koppling är sliten eller om det är nåt annat som inte funkar som det ska. Det är nämligen så att motorn rusar upp i varv när bra grepp råder vid kurvtagning. När diffen skjuter kraften till innerhjulet hjulet så spinner det inte men däremot sticker motor upp i varv. Jag var säker på att det är koppligen men borde det inte rusa upp i varv även om man kör rakt fram? för att det gör den inte oberoende växel. På blött väglag eller med vinterdäck på torrt så är det inga problem att "drifta". Med vinterdäck tex. så ser man rökmoln i spegeln och spår i vägen men inget av det ser på sommardäcken vid torrt. så jag är rätt säker på att det inte spinner. Sommardäcken är 235/40 Goodyear F1 GSD-3. Nån som vet vad det kan vara för problem? | |
|
Det kan ju vara som du tror, att kopplingen är sliten. Innerhjulet kanske är på väg att släppa pga dåligt fäste, men i sista stund så slirar kopplingen istället. Jfr med när man försöker "rivstarta" med dålig koppling då det ofta slirar, men kanske inte om man tar det lungt för att sen gasa på. En buss på ett jobb jag hade uppförde sig precis som du beskriver, och den hade slirande koppling... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| tack för svaret greenberg! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.