AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.490

BMW orig. din-radioram..?

Kika på nr 3 på denna sidan:
Länk
Den ser ju faktiskt inte så dum ut.
I alla fall den snyggaste i den här genren. Men, nån som vet om den går att köpa av BMW i Sverige.
Hmm, ser helt plötsligt lågnivåutgångar framför mig..:-)
Får nog köpas på eftermarknaden, inga originalgrejor.
Klart snyggaste lösningarna hittills, problemet är ju alla vi som har MID i bilen, den kan man ju knappast ta bort.
Lågnivå går alltid att fixa om man är nöjd med stereon i övrigt, hög>lågomvandlare funkar också bra, i synnerhet till baslådor.

FP
BMW Teilenummer: 65 9 00 139 639
OBS:Nr 3 i nedstigande led på sidan.

Nä. med MID kan det ju va problem förstås.

G´natt!
Så bra då. För de som kan använda dom. Man skulle önska en lösning där det gick in nåt under luckan osv, synd att ta bort denna.

FP
Blir en sån jätteblaffa, vore bättre om man som på t.ex. Volvo & Saab fick in en dubbel DIN apparat, enda sluga med jätte plattan är om man bygger in nåt latjjolajbans med skärm etc etc etc

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
TW
33
TWA
520i -97
Kolla här då!!

Japaner som byggt själva, med MID:en kvar. Mer eller mindre bra lösningar på DINstereo eller DVD

Länk

Näää! Det var ändå fulare!
Har du varit och köpt MID-kabeln än TWA?
TW
33
TWA
520i -97
Japp! 159:- på BMW Group. Fick dessutom en komplett monteringsanvisning åpte sider med bilder, samt kabel och kontaktkoder så en ska försöka montera den själv.
Dom skulle ha ca 1500:- för montering och kodning. Enbart kodning kostar 500:- och resten montering av kabeln som enligt arbetsbeskrivningen skulle ta ca 30 minuter. Bra timpeng!
Så dom får nöja sig med att göra kodningen.

Du meddelar oss väl när du monterat klart. Good Luck!!
TW
33
TWA
520i -97
Självklart!
Har du försökt själv? och i såfall har du några bra tips?

Nä, jag gav upp innan jag börjat:-) Lät BMW göra det.
Fast jag undrar om dom kan ha kopplat nåt fel, för bussenissen funkar i.o.f.s men jag har inget radioläge längre, måste ha tändningen på för att kunna lyssna på ljuv musik.
Ska in på oljeservice snart så jag ska ta upp det med dom då.
Kanske kan dom se nåt om dom pluggar in diagnosen.
Nån här som kan ha en aning?

Kan ju säga att i mitt fall tog det en timma för mekarn på BMW att montera, och då hade jag ändå en enklare kabel än du.

TW
33
TWA
520i -97
Dax att pröva tålamodet snart, nu när värmen börjat komma så man kan stå utomhus!
Får se då om man lyckas eller är tvungen att krypa till korset och be BMW om hjälp. Tiden är ju heller inte ens bästa vän.

Återkommer :-)
Jag håller mina tummar för dig! Inte ska du väl behöva krypa till korset inte:-)
TW
33
TWA
520i -97
Just de ja, man kan ju ta E39:an
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.