AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.181

Alpina B8 Touring Sverige?

Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Eller på forumet?
Liten nyfiken bara, bara 27ex tillverkade ju...
Här finns en iallfall om du vill bli den första kanske=).

Länk

//David
Vet att Michael på M5Board.com var på väg att sälja sin B8 Touring till någon i Sverige. Om affären blev av så har vi en av världens finaste B8 Touring i landet...

Jens
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Det finns iallafall en som var med på en träff på Drottningholm för 2 år sedan. Tror den var lilametallic med M3 speglar.

M V H
Stephan

Jag såg en svenskreggad blåmetallic B8 touring i somras på E4'an i Östergötland, kan även vara lilametallic (är inte Alpina's "dunkelblau" skiftande blå-lila beroende på ljus?) då det var ganska sent på dagen när jag såg den. Min fru stängde av sina öron när jag började babbla Alpina i en halvtimme, vilka brutala bilar B8'orna är o.s.v. :)
Lyckliga ägare...

/Wille
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Ra Motor, Uppsala har haft en till salu för 1-2 år sedan...
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
WilleW:
Den var inte Alpinablå metallic iallafall. Betydligt mörkare, mer åt daytonaviolett om inte minnet sviker helt...

M V H
Stephan

[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

Vet att det är minst två intagna till sverige från tyskland
Wa
30
Wanderlei

330XD-02
530DAT-03
Bilen ni pratar om är en Montrealblå -97 a.
Tror faktiskt att det finns ett par till i Svedala.
Det finns även en svart som tidigare rullade i Uppsala. Mycket fint skick.
Det finns en svart B8 Touring som var vid Brostugen ngn gång. Samt en till i Stockholm som jag har för mib var Daytonaviolett. Den var till salu för ngt åt sedan och hade 18 Alpina fälgar som sommardäck och några aftermarket som vinterfälgar.

Micahel ska sälja sin sjukt fina B8 för omkring €35 k har jag för mig:

Länk

Notera Alpina buffelläder :D ALL utrusting utom PDC. Han beställde tom lackade stötfångarlister från Alpina för runt €800, så den är totalt maxutrustad. Bromsad till 331 hk vilket är inom 1% felmarginal...
Bror min ägde en B8 Touring, Svart, för c:a 4-5 år sedan. Den såldes då till Stockholm, jag såg den på träff hos Solna 2002. Reg nr. börjar med JDR kommer jag ihåg :) (Som JäDRar, that's why I remember)

/Marcus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.