AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
682

Nu är den i skick igen..

Min bil stog i tullens garage i över tre månader... Skivorna var rostiga skakade lagom mycket när jag bromsade...Men jag har köpt grejer till den för typ 4månader sen.. Så nu är den sänkt med h&r sats40/10 koni sport fram samt slitsade skivor runt om.. En pärlä att se och köra. Synd att det är lite halt ute nu.Skulle vilja bränna på lite för jag har kört Skoda 130gls/saab90 86 och toyota camry 86 TD i 4 månader nu..
Gissa vilken skillnad det var att köra en riktig bil ??? Ok dom där andra bilarna har inte ens effekt tillsammans mot 540 men soppa ....hmmm det är nog bara camryn som vinner där...
Sålde saaben för 800€ skodan för ett 12pack lapinkulta men camryn ska jag ta till estland.. Bmw kan ju bli stulen där men en rostig riskokare tar dom nog inte..Men måste besikta bilen imorgon också och det kostar "bara" 170€??? det e ju sjukt.. Vad kostar det att "nybesikta" en import bil i sverige?
ormen
varför ta den till estland? bor du inte i finland? synd om den blir stulen menar jag... jag menar blir den stulen i öst = glöm den, lär aldrig hitta en mutter av den....är själv från östra europa och jag har bekanta som blev av med bilen från låst hustomt medans de bar in packning mm. helt ortoliga är de tjuvarna där, sist jag var nere, körde jag en 240 från 76, just för att få ha den i fred...bmw:n fick stå hemma i garaget.
ma
38
mad_crille
Audi TDI 2.0 -10
525 -04
Först ett grattis till att du har fått hem bilen :-)

Sist jag registreringsbesiktade min importbil(2000) så kostade det1800svkr.
Men då ingick också besiktning.

Har för mig att det är nya regler i Sverige idag. Att man registreringsbesiktigar först därefter en vanlig besiktning kostnad borde blir runt 1800+ 300svkr.

//Crille

The voices in my head stopped talking to me long ago. Now they talk to each other, about me.
Jag ska till estland och supa lite bara.. Därför vill jag inte ta bmwén.. Nu är det brått måste få tag på ett avgassbevis samt buller bevis??? Fråga inte mig varför men besiktningen kräver dem?? Vart ?? om han skaffar fram dem så kostar det 150€ och från bmw finland så kostar det 150€??? Varför??? Finska regler för att "nybesikta" en import bil oj oj oj oj oj vad svårt det ska vara.
läste just att bilar som är impoterade från eu land behöver inte avgassintyg?? i sverige så att sägä...stämmer det?
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
Ja just det det är sant.

Jag tänkte, inte den här sommaren utan nästa, hämta en X5 som kostar runt 100 000 kr i IRAK, stulen från Kwuait eller nåt arabland. Det bästa är att de blir lagliga Irak oavsett ursprungs historik. Eftersom de är lagliga i Irak så blir de automatiskt lagliga här isverige fast jag måste undersöka lite hur reglerna för import till sverige.

Skulle var kanon och handla en X5 för 100. Det finns så coola jeepar där nere så risken finns att man kommer hem men Toyota Landcrusier eller vad nu den heter, kanske en Nissan Petrol. Men huvudmålet är som sagt en X5.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.