AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.423

Nya biltema katalogen.

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Då var det dags igen , lika väkommen som jehovas vittnen eller en dammsugarförsäljare dimper den ner innanför dörren - biltema katalogen.

I år bjuds det på många högkvalitativa och prisvärda produkter , vad sägs om "duschdraperi med delfin i äkta plast 98:- kr" , "Cykeltuta med får-look 29:- kr" eller den mycket lockande "barnmugg med piplock 19:- kr (också äkta plast"....

Priset tar väll endå förstasidan med xenonljus - "så snarlik solljuset att en blå ton framträder" , någon mer än jag som aldrig sett en blå ton i solen ? kanske man blivit färgblind....

Frågan är om dessa xenonljus passar till en bmw e32 , hur dåliga kan de vara ? kostar endå 3395:- , någon som har erfarenhet av dessa eller likadana xenon-kit ?

Biltema har också den goda vanan att visa 5 st små bilder/diagram över sina xenonljus , dock verkar det som att man måste vara lobotomerad för att finna ett samanhang då diagrammen jämte varandra listar : "Driving" "Fog" "Projector" "Halogen" "HID-X" .

Hid-x skall då motsvara biltemas lampa och halogen en halogen-lampa.... men hur är det med lamptypen "Driving" och den som heter "Fog" , någon som har erfarenhet av dessa lamptyper ? ,
¨nu kan man ju tro att dessa två ord utrycker väderleksförhållanden men då uppkommer frågan vilka väderleksförhållanden som motsvaras av "Halogen" och "Projector" ? :-)

Tacksam för svar om någon testat liknande xenon-kit eller om någon kan hjälpa mig att utläsa biltemas välillustrerade diagram då jag är för dum för att förstå sammanhanget :-)
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Biltemas xenonlampor diskuteras redan här: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Aha , verkade dock inte vara någon som testat dessa "världens billigaste xenon"
Paap Reeder
Hej!

Den intressantaste frågan är väl hur många cd denna Xenon ger?

"Vanliga" H4:or ligger på ca 3000 - 3200 cd.

Jag kör med GE Blue ...? någonting som ligger på 4000 (max vad som kan köpas).
Moderna Xenon i BMW original ligger på 6000.

Det är väl också så att den s k strömkonverterns frekvensstabilitet är direkt avgörande på ljuskvaliten eftersom den alstrar och håller plasmaljusbågen vid liv.

MVH /// Paap R
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Jag tror inte det spelar någon roll om högspäningsdelen drar några hz upp/ner i frekvens.

Däremot vore det kul å veta om dessa kit är prisvärda och om de fungerar , det är ju ett lågt pris måste man säga... å andra sidan så är deras uppblåsbara delfin också billig men inte säkert att den är bra. :-)
Hej !

Igår när jag kom hem såg jag att sonen hade kastat nya Biltema katalogen i trappen till övervåningen. När jag skulle plocka upp den märkte jag till min fasa/förtjusning att katten hade pissat på den. Inte ens min kisse tycker att Biltemas katalog duger till annat än att suga upp hans urin. Detta har naturligtvis ingenting med den här tråden att göra men jag tyckte ändå att det var lite kul när jag såg rubriken i morse. Kan väl tillägga att jag egentligen inte har något emot Biltema. Dock för de inte överdrivet många reservdelar till E38. Hälsningar / Nysse

Nysse
Nysse: *ROFL* din katt verkar vara väldigt smart som "väter ner" katalogen. Personligen tycker jag att "biltema" är väldigt vilseledande namn, dom har ju mer husgeråd än bildelar (nästan) osv... men svetstråden deras fungerar då väldigt bra iaf..........

"Även en 316 kan man ha skoj med vintertid"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.