|
|
|
|---|---|
|
hej Jag har letat runt överallt på internet och jag har försökt hitta åtminstonde en bild på en silvrig Alpina med guldstripes på. Hittar inte en enda!=( ska ju stripa min silverpil me guls så jag vill ju se hur det kan bli=) //David | |
|
Länk Kolla under treffen,, orkar inte leta själv. Men det gör säkert du! Micke Länk |
|
|
Inte en enda silverbil me guldstripes där heller! helt otroligt! ska jag bli den första i världen..??? Ingen som har nån bild på efterfrågat? //David |
|
|
Har nog bara sett blåa stripes på silvriga Alpinor från 80-talet. Ska leta igenom tidningshögen här hemma efter bilder på gamla Alpinor... Jens |
|
|
Har tittat igenom de BMW-tidningar jag har hemma och hittar bara silvriga Alpinor med blåa stripes eller helt utan stripes. Kan tänka mig att guld-stripes kan synas lite dåligt på silvrig botten. Däremot blir ju bilen väldigt unik. Jens |
|
|
mrmarsupilami: Nä det kanske inte kommer synas så jättemkt på håll och dels för att lacken e så ljus o fint vaxad=) Men det kan nog bli ganska så nobelt när det syns. Fronten e så tom nu och behöver verkligen stripesarna. Som sagt så blir den väldigt ovanlig och unik då. Det är den iförsig redan nu men då blir den väl kanske snäppet mer udda ändå. Mvh David |
|
|
David; Ett tips är att börja med stripes på frontspoilern för att se hur det ser ut. Det kanske t o m räcker. Har hittat bilder på silvriga Alpinor med silver-stripes nu och det ser faktiskt riktigt grymt ut: Länk Jens |
|
|
Den där har dom gamla tjocka stripesarna. Jag har köpt de smala guldfärgade. Fick hela setet billigt på Ebay så jag slog till. Som sagt verkar man ju nästan bli först med det. Hoppas det inte blir förjävligt=/ Men jag måste ju ta guldstripes för silver skulle nog synas än mindre... //David |
|
|
David: Du har mail... //S |
|
dunstan |
Inga stripes pa Alpina tycker jag... Inte snyggt! (men smaken ar olika) |
|
dunstan: Ja smaken e ju verkligen olika. Tur det!=) JAg tycker att Alpinor är snyggast med stripes för då ser man ju att det verkligen är en alpina. Annars kan det ju vara vilken bil som helst med ett set Alpinafälgar o frontläpp. Känns som om stripes gör den till den äkta alpina den verkligen är. Sen är det mycket snyggt med stripesarna oxå om inte det framgick=). //David |
|
dunstan |
David C1_2.5: Jo vi tycker olika. Personligen gillar jag diskreta Alpinor. Lite av tanken bakom bilen tycker jag. Och arligt talat det som ar enklast att "kopiera" pa en Alpina ar ju just stripes. Tycker det ar lite 80 tal over det hela. Men jag respekterar din smak och eftersom bilen du funderar pa att montera pa ar en 86a sa passar det ju battre an pa en ny bil. Lycka till! |
dunstan |
David C1_2.5: Glomde saga att jag har sett en Alpina B3 3.3 med guld stripes. Om man nu maste montera stripes sa passar det nog bast med silver bil och guld stripes. Eftersom jag inte gillar stripes sa kan jag inte saga att B3an var snygg mewd stripes. Men som sagt maste man sa ar nog den fargen den som passar bast. ;-) |
|
dunstan: Ja jag tror nog att det kan bli mycket snyggt med guldstripes på silverbil. Sådära lagom diskret men ändå stilrent. Jag tror också jag har sett en silvrig Alpina B3 E46 med guldstripes på BMW Solna för nåt år sedan. Den har jag för mig var väldigt fin i guldkläder=). Tycker att bilen i nuläget ser lite "naken" ut, speciellt på frontspoilern som ganska så stor. //David |
|
|
Hittade en bild på en lite mörkare gråmetallic med guldstripes från en träff i Japan: Länk Det är de smala stripesen och jag tycker det ser riktigt bra ut. Ser fram emot att se bilder på din bil när den är färdig. Eller kanske t o m live på nån träff i sommar :) Jens |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.