AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
893

Z3 M eller M3 cabriolet?

Hej, jag går i bilbytartankar...

Av BMW´s modeller är jag sugen på följande:

M3 3,2, 321 hk, cab 96-.
Z3 M 321hk, cab.

Någon som har erfarenheter av Z3:an, vad som är bra och dåligt? Visst byggs den i USA? Kvaliteten, hur är den?

M3:an, måste vara betydligt roligare än min 325:a...

Råd, förslag?

Om jag skriver att jag även är sugen på en annan tysk med stjärna (SLK) fram så blir jag väl bojkottad?

Fast bättre en stjärna bakom ratten än i fronten?

Björn Markholm
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Tjena!
Jag har en Z3 M Roadster och har även en M3 cab i familjen. Ska sälja Z3:an (ligger ute på BMW Börsen). Z3 är en ren glädjemaskin, roligare bil o köra finns inte enligt mig. Så om du vill köpa så finns en till salu: 0705730937

M3:an jämfört med z3 så känns z3 exaktare och stabilare. växellådan är helt underbar, korta steg och mycket sportig känsla. Ja, z3 är roligare än m3:an.
Smaken är som ...
Det beror på hur många brudar man vill skjutsa (1 eller 3)etc...
Jag antar att du är ute efter en cabbe. Annars är ju Z3 M Coupe bland det fetaste man kan köra enligt mitt tycke...

///Johan
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
"fetaste"?
Fulaste menar du väl?
Jag tycker att det som ren leksak är Z3 M Roadstern antagligen roligare. Själv är jag 194 och får liksom inte plats i en dylik sak utan att huvet sticker upp ovanför framrutan ;)

När vi pratar mer praktisk bil utan tak är ju M3:an helt enkelt "top of the line" linjerna utan tak är helt enkelt en total designupplevelse. 3.2L låter helt underbart vid gaspådrag och sedan kan man ju faktiskt åka 4 i den som Purple indikerar ovan.
Övriga utrymmen finns ju faktiskt i M3:an även om man inte får in normal resväska i bak om man inte använder våld.

Så ur alla av mina betraktningspunkter vinner M3:an, skönare cruising, mer folk i, likanande prestanda, mer bagage.

(jag kan vara något färgad i mina åsikter också förstås)

Håller med Johan99, Z3 M Coupé är bland det fetaste jag varit med om.

mvh
Berg

Life's a bitch..... and then you die.....
Hej, kul med olika synpunkter! :)

En kompis brorsa har en tjej som tidigare jobbade på BMW, innan han lånade hem en Z3:a coupe så tyckte jag att det var något av det fulaste BMW någonsin byggt... men när jag fick provsitta den och se den på nära håll blev jag faktiskt lite kär i den! Den var faktiskt ganska rå!

Det är inte lätt det där med bilval... men kuligt problem iallafall! ;)

Är inte priset på denna skönhet ganska schysst för att vara bilhandlare?

Länk

Tack för svaren, skriv gärna fler synpunkter... vintern är ju lååååång!

Björn Markholm
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
BMWM3Cab:
Själv är jag 193!
Jag har provat; SLK, Alfa Spider, MGF m.fl. innan jag konstaterade att jag fick plats i Z3:an. Jag sitter faktiskt bättre i den än i brorsans Boxster.
Skall man åka långt är däremot inte Z3 att rekommendera, hög ljudnivå, dålig komfort och minimalt bagagerum (jämfört med min V70N AWD).
m3 cab är det naturliga valet!!

Denna är okLänk

mmmm
jo
27
joernmat
M3 Cab -96
328iA Cab -99

Med erfarenhet från min nuvarnde och tidigar Z3 bilar (har haft nästan samtliga Z3 roadster motorer). M3 cab och Z3 M roadster skall inte jämföras. Det ena är en familjebil med go motor och "bra" plats - dock med allför dålig vridstyvhet för att med ära böra M märket... M roadster är en kanonkul leksak - som man kör en begränsad tid. Den riktiga ganstern är M coupe - glöm att vissa inte tycker om den - smak skall aldrig diskuteras. 60% vridstyvare än M roadster - solucka ger extra plats till långa förare. I långa loppet vinner "tyvärr" M3 cab pga allround kvalliteter och komfort. Ser fram emot när den nya M3 cab med SMG2 rasar under 100' DEM...

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Att m3 cab skulle vara en familjebil kanske inte är hela sanningen. Bra plats? Har du suttit i en??
Soton
i Cabben får du ner en liten 12 åring i baksätet plus att många tycker att Z3 är ful om du bryr dig om sånt.
Roadstern klarar inte motorn riktig det flexar för mycket i karossen. Bättre bakvagn i sedan cabben.

7 st fabriksnya BMW på 10 år! Slå det ni... eller ekonomisk idiot, välj själv.. Nr 8 kommer i februari!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.