|
|
|
|---|---|
Stigfinnaren |
Undrar vilken eller vilka som är dom största,snabbaste eller lyxigaste Bmw som tilverkats kan tänka mej att svaren kommer att variera efter tycke o smak men intressant att veta vad där är att välja på när jag ska byta bil nästa gång. Stigfinnaren |
|
Detta ändrars ju hela tiden men jag vet att 850 CSI var den dyraste serieproducerad BMW:n när den kom! :) Idag är det väll 760IL? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Snabbast bör vara Z8. Rakt fram iaf.... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Tycker personligen att Alpina kombinerar attributen "Störst", "Snabbast" och "Lyxigast" genom sin B12 6.0. Gärna i Lang-utförande också. Jens |
|
|
B12 6.0 röstar jag också på. Snyggaste är den oxå! mvh/Richard Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! ;) |
|
| E30 325? | |
|
Håller med Stavros :) Nya Alpina B7 är väl annars ganska "dyr, fet, snabb". Mvh, Erik - BMW CS #05162 Min bil: Länk |
|
|
B12 6.0 E-KAT, snyggast i kort version, dyrast i lång :-) MVH, E38B12 |
|
| M3 E36...speciellt 93:orna... ;) | |
|
I norge tror jag det är 760 IL med pansar. Ca 3 mill:-) Länk Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Snackar vi alpina borde ju B12 5.7 Coupé (E31) vara hyffsat fet. Den bygger ju på 850 Csi som i sin tur var dyrast BMW genom tiderna i modellprogrammet fram till att Z8 lanserades. En 760iL ligger väl i ungefär samma prisklass som Z8 låg på? Micke |
|
|
Jamen, och Alpinan hade ju dessutom 416 hk! (Men 760:n har väl 445 hk?...) __ BMW CS #5221 |
|
|
M1 ? I alla fall dyrast när den kom och då (70-talet) definitivt snabbast ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.