AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
659

Antispinn på 540

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Var ASC eller vad det heter standard på 540iA 1993?

/Erik

///Tänk först, meka sen...
Nope... men de flesta lär väl ha det.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Gick även att få diffspärr som tillval dock inte lika lätt att upptäcka om bilen har än ASC+T jag behövde utrustningslista till min 735:an för förstå att den hade det.

Mvh Stephan
sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Erik G:
På G att köpa en till BMW?

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Nja...hittade en fin 540 som jag blev intresserad av. Har dock inte sett den live än, men kollat historia och pratat med tidigare ägare.
Nu när jag snart får p-plats så kan jag införskaffa en nyare bil kanske :)
Här är en länk till den Länk

/Erik

///Tänk först, meka sen...
Kollas lätt då kontroll knappen för ASC sitter i en fånig plastig egen liten konsol till vänster framför växelspaken se bild: Länk

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Kan meddela att E34 540 utan antispinn kan köras utan några som helst problem på vintervägar. Sålänge man låter bli i att stampa gasen i botten så håller den sig ju på ganska låga varv, och då är den lugn å fin. =)

Jag var själv lite orolig för bilens vinteregenskaper i höstas, men det har inte varit några problem alls.. faktiskt en av dom stadigaste bilarna jag kört på vintern! Går som ett lok genom slasksträngar och sådant elände. Antar att det har med tyngden att göra, plus att jag har nästan nya dubbdäck(inne på sin andra vinter nu).

Enda problemet när det är halt enligt mig är väl just tyngden.. lite svårt att få stopp på bilen när det är isigt.
sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Det står Svensksåld men är inte en 93a med P som första i reg en import?

nej PA & PB & PC var tidiga privatimporter, sen användes på för vanliga bilar med och kan mycket väl varit 93-94 ( i detta fallet: forsta reg datum: 930809, 7 tidigare ägare, ej direkt import.......)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.