|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt att byta bil till våren och då står en m5:a högt på önskelistan. Innan man börjar att ringa runt så kan det vara bra att förstå vad alla förkortningar betyder. Så, vad betyder dsp och rdc? Tackar för svar! /Lidberg | |
|
Om jag inte är helt fel ute så är väll DSP Digital Sound processor, alltså bättre ljud/Stereo! RDC är väll däcktryckskontroll! Hoppas att jag prickade rätt! :) Lycka till med kommande köp! "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
RDC = Reifen Drück Control (tror jag) /Andreas |
|
| Reifen Drück Control?? Vad betyder det?? | |
|
Det är det som Andersson_CSI beskrev, däcktryckskontroll. Du kan ställa vilket tryck det ska vara i däcken och när detta tryck underskrids så får du larm om detta i kupén /Andreas |
|
|
Var bara noga med att undersöka om den funktionen verkligen fungerar, vet att dom hade problem med denna. Annars är det en bil jag starkt kan rekomendera! Lycka till!! Nipply |
|
Buspelle |
Kan möjligen tilläggas att M5an har den typ av däckstryckskontroll som mäter förändringar i hjulets omkrets via ABS-sensorerna, således inte en "riktig" däckstryckskontroll med trycksensorer i hjulen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.