|
|
|
|---|---|
|
Vill med bestämdhet sätta i NGK stift i min M5:a 92B då det är endast NGK som aldrig svikit mig i alla race bilar o vanliga bilar,mm Kan någon va snäll och skriva ner modell nr till NGK el alternativt annat märke som jag kan översätta i NGK:s lista!??' Tack på förhand Patrick Porshe935 | |
|
Är det inte NGK som BMW saluför??? /Anton |
|
|
Nej det är Bosch som BMW har, som funkar perfekt tycker jag. //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Uhmm, jag ser nu att BMW säljer Bosch stift till M5 E34. Men fungerar dom inte för dig då? Jag har svårt att tro att BMW sökjer tändstift som inte är avsedda för just den motorn. Listor med översättningstabeller brukar finas på mackar och biltillbehörsaffärer. Annars kan du nog kontakta Bosch för rekomendation. /Anton |
|
PGM5 |
Hej ngk har ej stift till m5 varken 3,6 eller 3,8. Det skall vara bosch y6 dc |
| I min instruktionsbok så finns det även ett champion stift rekomenderat: Champion RA 6HC | |
|
Varför annat än Bosch? Kanske om det skule vara nåt speciellt stift med en massa special finesser, men ett annat vanligt stift? -Kan knappast göra nån nytta? |
|
|
Om man nu vill köra flerelektrodsstift i sin M5 så finns det ett alternativ som jag hittat o har i min bil,BRISK Premium LGS tror ja de hette...Påminner till utseendet om Bosch Super4 men gapet mellan "lektroderna" är större, ca 3mm....Min bil funkar i vart fall alldeles utmärkt med dessa stift.Skall tillläggas att jag ännu ej hunnit "hårdtesta" stiften då jag satt i stiften strax innan avställningen....Stiften i fråga kostar ca 160kr/st o tillverkarens hemsida är Länk "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
NGK BKR6EK sitter det i min M5 3.6??! ----------------------------- Brukar mest hålla till på: www.swespy.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.