AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
468

billiga framvagnsdetaljer? E28

Haettman
Hej!!!
Är det någon som har en aning om vart man kan få tag i billiga någorlunda kvalitativa framvagndetaljer och bakvagnsdetaljer till 518 resp 528?

I princip varenda bussning har torkat i hop på mina bilar och det smäller och lever om alldeles för mycket. Misstänker dessutom att SBP har lite synpunkter om ett par månader.

Det skulle vara bra om det gick att pressa i nya busningar på alla stag mm. Är det möjligt eller är det ända alternativet att köpa nya delar från Bmw eler i exv. Mekonomen?

Dessutom undrar jag om någon bytt ventiltätningar, kolvringar, och packningar på sin 528:a och isåfall hur mycket kalaset gick på. Bilen är i övrigt rostfri och fräsch så det vore synd att avyttra den för att man inte vill lägga 25.000:- på delar till den.

Tack på förhand för alla tips och ideer.

Haettman
Men, någon måste ju bytt exv. stabilisatorstag kränghämmarbussningar etc. på sin bil.
Visa användare
202
NOBLE
Röd M535i 1987
hejsan, jag köpte bussnigar till min M535 på "Linde bildelar" tog hem orginal bussnigar, kostade ca 98-103kr (4 bussnigar fram)styck beroende på bussning, mina var slitna med. blir mycket bra. och orginal håller ett bra tag. om du inte hittar hårdare special bussningar så köp orginalarna.
-------------
Mvh

Mvh Peter
Hemsida:
Länk

noble_regards@hotmail.com
de
18
denny
528i-84
635CSi-84
535i-89
Hej.
Med risk för att skaffa sig ovänner, men en gammal bil som du och jag kör så duger väl Biltema? Jag har köpt p-ändor till styrstagen till Biltema samt bärarmarna. Fungerar utmärkt fortfarande efter 1000 mil, så helt kass kan de inte vara. Silentbussningar säljer de också.
mvh
/Denny
Haettman
Ja, får väl desta det. Såg att de "onämnbara" även hade stabilisatorstag. Får väl ge dem en chans igen. Det är ju inga dyra saker att testa och inte heller så jobbigt att byta. Nån garanti borde de dessutom lämna på grejerna. Kanske?
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Motornord har även alla delarna till en billig peng. Kan inte rekomendera Biltemas p-ändar. Dom håller max ett år på en 528:a och prisskillnaden mot orginal är inte stor. Du får hela staget med led på båda sidorna för 400:-/st hos BMW.

Biltemas pendelstag däremot verkar hålla hyffsat bra.

///Jesper

BMWCS #5494
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.