|
|
|
|---|---|
mafia_shq |
hur kör ni era M3:or dvs hur sitter ni hur håller ni ratten osv , lite konstig fråga kanske hhehe |
|
Vid normal körning så petar jag nog på spaken när jag växlar. Om det inte är vinter då A-läget nyttjas väl. Är det full fart på vägen så kör jag med paddarna. Sittställningen är väl ganska upprätt med sätet i lägsta position. |
|
|
Ska jag köra aktive så ser jag till att jag sitter högt upp och så pass långt fram att jag kan lägga handleden på ratten och att benet är lätt böjt även när jag trampat ner kopplingen. Ser kanske dumt ut för en som inte vet hur man ska sitta... Men det är Ralf schumacher som har gett tipset i bmw magasinet och han ska man kanske lita på... Hane80 |
|
mafia_shq |
hane80 håller me dig, fattar inte hur folk kan sitta så långt bak o långt ?? har aldrig fattat vitsen med det, själv sitter jag så som du skriver. |
| Om man sitter med benen raka när koppling trycks ner är det dessutom mycket farligt vid en krock, det är mycket pågrund av säkerhetsskäl man ska ha böjda ben.. | |
|
Intressant ämne. Sitter för det mesta som Hane80 beskriver. Om jag ska köra långt drar jag bak stolen så jag kan sträcka på mina långa ben. Kan bli jobbigt att ha dem böjda efter ett tag. Jag håller i ratten "kvart i tre" vid aktiv körning. Annars håller jag lite olika. Jens |
|
|
Mycket intressant ämne! Man har ju tre minne i stolen så på långfärd så trycker man ju på en annan knapp och vips så sitter man som i en förtölj.. Och ska man bara glida runt så har man en inställning för det men den används inte så ofta om man säger så, vem fan glider med en M3?? Den skall köras aktivt! // Olof. |
|
|
Har skalstolar i min så det går inte att variera så mycket. Rumpan domnar dock efter 5-6 timmar men det får man ta. Körställningen i E46 passar inte min kropp riktigt. Jag tycker man sitter för högt i orginalstolarna. Sen skulle jag vilja ha ratten närmare alt. pedalerna längre bort. /janne |
|
|
Hane80: Det är inget fel att glida i en M3E46 man behöver inte visa att M3E46 går fort genom att köra fort alt köra aktivt.Det är betydligt mycket roligare att inte gasa vid ett röd ljus utan köra med vet och etiket dvs enligt reglerna. Känslan att veta att bilen man äger kör ifrån det mesta är för mig oslagbar. |
|
|
När ja kör aktivt så sitter ja lågt men ganska rakt ryggstöd känns ungefär som när ja körde gokart men ja försöker att hålla benen så raka som möjligt... men det är ju en smak sak Är man inte DALMAS får man försöka komma upp sig på annat sätt |
|
|
starre: Jag kan hålla med dig om det men nu är det så att jag lider av väldigt tung högerfot så jag har ganska svårt för att bara ta det lugnt... Hane80 |
|
|
Det kanske har med ålderna att göra hur man kör sin M3:a? Naturligtvis spelar dagformen in dvs humör och liknande. Jag är 35 år. Ni??? |
|
| 23 ;) | |
|
28 Jens |
|
|
Sitter alltid nära ratten och med böjda ben. Dock lite olika hur man håller ratten beroende på körningen. Tex E4/E18 och avslappnat tempo så är ena armen på mittarmstödet och den andra är armbågen vilandes momt dörrkanten vid rutan: Aktivt så är det "kvart i tre" och med tummarna längs med ratten. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Hehe, man är ju 23 gasglada år... Starre: Varför har du köpt en M3 om du inte gillar att gasa, kanske i andra syften "Pittförlängare"??? Om din M3:a hade kunnat prata hade den nog skrikigt GASA FÖR FAN!!!!!! Inget ont menat alls!! "Gasar till det rasar" Mvh. Olof.. Hane80 |
|
|
Hane80: Jag tyckte att det var en passande bil för mina behov därmed är det inte sagt att jag ibland varvar ut den. Min bil och pratar med mig varje gång jag sätter i bilen och vrider om nyckeln:))och ja ibland tycker den nog att jag gasar för lite. 32år |
|
|
Starre: Hehe, då borde du lyssna på vad den ber om. Ta bort ägget under pedalen och tryck plattan i mattan!! =) Shit vad härligt väder det är i skåne idag. Nästan plågeri för mig som inte har planerat att ta ut skönheten före april. Jaja, nu ska jag hålla helg. köra hem med mitt gamla lik till slaskbil. Ha det. // Olof. |
|
mafia_shq |
skåne har vår ida, syd skåne iaf :) |
|
kvart i tre, nära ratten o rak i ryggen. Tycker E36:an borde ha skjutbar ratt så man fick den närmare, gillar heller inte sätena(tyg/mocka), som är lite för breda för mig (speciellt ryggstödet), så man kanar omkring lite vid bankörning. Blir att man 'håller fast sig' i ratten.. 32år |
|
| 38 år, fysiskt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.