|
|
|
|---|---|
|
Hur gör man för att mäta ABS givarna? Behöver man demontera dem eller räcker det med att lossa kontakten? Vilka mätvärden är OK? | |
|
Kolla under Gör-det-själv -> Mekartips och sedan rubriken "Kontroll ABS-sensor" BMW - automatic smile activator |
|
|
Min ABS/ASC lampar lyser konstant efter start, hastighetsmätare samt farthållaren funkar som dem ska därmed antog jag att det måste vara ngn av givarna fram som e trasig. kan man göra detta antagande med säkerhet?? Sedan fick jag mätvärdet 3,08 kohm på höger givare fram(från båda hållen) , vad innebär detta?? är den givaren trasig el hel?? tacksam för svar mvh /Abbe |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
De mätvärden du få är relaterat till just det instrument som du använder, så du lär mäta flera sensorer i båda riktingarna för att kunna se skillnad och utesluta den felaktiga som då bör ha ett avikande värde. Se mektipsen. ///MVH Hasso Länk |
|
tack hasso kan jag strunta i givarna bak och mäta endast fram då både hastighetsmätaren och farthållaren funkar??? mvh /Abbe |
|
|
enligt mektips ska en hel givare ge mätvärdet 0 då man mäter en gång är det så med alla mätinstrument?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.