AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.033

Använd bältet! *film*

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Här är ett exempel på vad som händer med en obältad förare vid kollision. VARNING för otäcka bilder, men detta är verkligheten.

Länk

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

:(

Ser inge bra ut!

P.s
Verkar inte killen lite trött också?
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jo, ser ut som han somnade tyvärr...hoppas han vaknade igen efter den där smällen :|

Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Fy fan!

Förstår inte varför folk inte använder bältet, är ju inte direkt obekvämt och de som säger att det tar tid borde noga syna sina tidsschema i livet.

Bälte i bilen och hjälm i backen

Länk
ouch måste ha känts ganska bra det där, även om jag så far på mataffärn 1 km hemifrån drar jag på mig fegsnöret, har väl hänt att man glömt det några gånger annars, sånt somm man får räkna

"Även en 316 kan man ha skoj med vintertid"
Tycker det är en självklarhet att bilbältet ska på.

Varför har inte BMW någon bältesvarnare som saab, volvo?
Eller finns det någon bmw modell genom tiderna som har bältesvarnare, påminnare? isåfall hur funkar den?

Är väl lag på bälte i tyskland hoppas jag? :)
Körde BMW 320 -02-03 igår. Den hade bältespåminnare, en liten lampa på instrumentbrädan och (tror jag) en pipsignal.
som på gröna lund de där

//Svebba
- Jag är schnell !
jag tror att det var tillval med bältespåminnare i bmw:s modeller, åkte med i en kompis 320 touring -96 och han hade bara en liten lampa i instrumenteringen som påminde om bältet. men tacka vet jag mercas bältesbetjänt på coupemodellen av gamla e-klassen (w124) sträcker fram bältet så fort man stänger dörren med tändningen igång. många som åkt med i den första gången som nästan har hålle på att pissa på sig ;)

"Även en 316 kan man ha skoj med vintertid"
Då jag bilar ganska mycket i Polen har jag bevittnat en hel del frontalkrockar och andra bilolyckor med makabra resultat. Tyvärr slarvas det mycket även där med bilbälten och olycksstatistiken med dödlig utgång är bland de högsta i Europa. Därför sätter jag på bältet rent reflexmässigt.

/D
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Man kan ju undra.han har kvar ena handen på passättet medans han rattar bilen med den andra även fast han märker vad som håller på att hända.

BMW e lag
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.