AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
653

köpråd till e36 coupe

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Nu har säkert frågan varit uppe och vänt flera gånger, men jag kan inte hita det jag behöver så om någon har tid att svara på följande frågor.

Vilken av motoralternativen är mest intressant för si sådär 80 tusen. 318is, 320, 323, 325, 328?

Tanken är att kompensera våran bensinslukare till vardagsbil med en mindre 2sittsig.

Vilka fel kan man förvänta sig av en 95 års modell av dessa motor allternativ. Automat eller manuell?

Vilka tillbehör är värda att spendera på och vilka ska man undvika på grund av problem?

Tacksam för alla tipps och förslag.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Skulle nog råda dig till att köpa en 323. alt. 318 (men då missar du sexans underbara ljud). 320:n känns alldeles för slö och 323:an är inte så mycket dyrare. Tom. 318 tycker jag upplevs som piggare än 320. Manuell låda är oxå ett tips på en så här pass liten (sport) bil. Men 323:an fanns först -96 om jag inte minns fel. Sen ekonomiskt så är ju naturligtvis 318 billigare, när det gäller bensin, servicekostnader och reservdelar mm.

Om jag skulle varit i din sits så skulle jag prioritera sexan och rikligt med utr. framför en ännu större motor. Motorkraften vänjer man sig vid medans rikligt med utr. känns mer nyttigt. Men kortfatta så menar jag hällre en fräsh och rikligt utr. liten sexa än en skabbig och snålt utr. M3:a.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Hur är det med ASC på en 318. Har sett att det är rätt ovanligt.
Ger det något extra eller är bilen så pass snäll att den inte behöver ASC?
Jag vill minnas att det var en tråd med en bra guide för felsökning av en intressant bil.

Här är länken till tråden: Länk

/Anton
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Suverän tråd.. tack..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.