|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Pistolas: Ja värdeminskningen är bedrövlig =/ Vi beräknar dock att vi ska ha bilen i 10-13 år och då spelar priset mindre roll. Under de 10-12 åren hinner man ju få ihop en betydande summa pengar :P Ett fint sätt att kunna byta bil ofta är att köpa bilen i tyskland gärna lite mer aktraktiv bil på marknaden, M5 t.ex. Ha den 1 år och sedan sälja den för samma pris man köpt den för. =D Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Pistolas, Besvikelsen över att renovera ditt "fynd" för 50 papp är säkerligen större än besvikelsen över att din fina bil tappar en massa i värde... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Och så var vi där igen. Att automatiskt säga att bilen som kostade 130, kommer kosta 50 000 i reparationer och att den för 190 000 inte kommer att göra det är så befängt. Visst man betalar gärna lite extra för att bilen skall vara i fint skick,(servad, inga lackskador, verifierade mil m.m) men ingenting säger att den billigare bilen är den som rasar först. Det var ju en annan tråd här om en m5:a som de hade höjt priset på, min kommentar var då att den måste ju ha blivit bättre eftersom man får vad man betalar för. Den möttes med fnysningar och icke medhållanden. Men det är ju hela tiden så ni refererar, dyrt är en bra bil. En billig är skräp. Soki här på forumet försöker sälja sin 728 -98 och är frustrerad över att det är så få svar (hans pris är ändå c:a 60 000kr billigare) och vad jag har förstått är den mkt välvårdad. Den har gått 10 000 mil mer men värdeminskningen är väl knappast 6kr/mil (han lyckas ju inte ens sälja den för det utan den kommer nog bli billigare om han inte har tid och ork att vänta) Så min mening är: Ni har säkert köpt en fin och bra bil men jag anser att den var lite väl dyr, man kan aldrig förvänta sig att göra klipp eller ens bra affärer om man handlar hos firma. /Christofer |
|
|
Jo, värdeminskningen är nog 6kr /mil..... Var och en köper o säljer efter eget tycke. |
|
|
Hmm, om värdeminskningen var 6kr/mil så skulle jag få ca 450 000 kr för min bil. Inte illa! :)) Jens |
|
|
Hubbe, Jag har aldrig påstått att man automatiskt får en bättre bil för att man betalar mer. (om det nu var mitt inlägg du syftade till ?) Mitt inlägg ovan var till Pistolas som menade på att 50´ i värdeminskning var en besvikelse, jag menar att 50´ i reparationer är en större besvikelse och hade inget med att jag tror att bilen ifråga INTE kommer att gå sönder bara för att man betalat mer för den. För att klargöra var jag personligen står i denna debatt så anser jag att priset på 728:an låter högt. Dock så har ju köparen prioriterat de låga milen och det bra skicket varför JAG inte kan säga att den "inte var värd" det. Det är ju upp till köparen att bedöma liksom. Slutligen så syftar mitt talspråk till de affärer där man chansar eller inte ser till att få det bästa därför att man helt enkelt inte vill betala för det. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Anders S Och mitt inlägg var till dig som skrev att man får vad man betalar för, det stämmer inte heller jämnt att man får en klockren bil bara för att man betalar överpris. Det här är ju Värderingsforumet och här har ju folk realistisk koll på priserna, som kan gå upp och ner varje månad, oftast ned givetvis :-) Jag tycker givetvis åxå att priset var i överkant, mest med tanke på hur svår den blir att sälja sen. |
|
|
Anders S. Mitt inlägg var inte direkt riktat till dig utan mer allmänt, visst skulle det vara surt att lägga ut 50 000 till på en nyinköpt bil men det ska pajja en hel del för att det skall kosta 50000kr. Jag håller med dig i resonemanget om priset, visst kan det vara värt det men billigt var det inte. Ang värdeminskningen så kan den väl iof vara 6kr milen men om man jämför två likvärdiga bilar fast med olika miltal så är sällan skillnaden så stor. Men nog diskuterat, Hspeed m familj är nöjda, försäljaren är nöjd (hur man nu kan vara så korkad att man säljer en bil 20000kr billigare till en arbetskamrat än vad man fått i inbyte, då ska man vara riktigt goda vänner....) /Christofer |
|
|
MrMarsupilami: Då köpte du den alldeles för billigt ;) /Wille |
|
|
Mycket spännande tråd. För att kasta lite mer ved på elden ang. olika prisbilder. Ett av de bättre köpen just nu lär vara en tidig E39á. Dessa är ju nästan gratis idag. Du får ju nästan en tidig E39á får samma peng som en sen E34á. Värde på min bil ca 80.000, skulle det vara ett bra köp: svar ja. Anser personligen att det är mycket bil för pengarna. E39 kan ju även vara ganska ekonomisk att äga. Nu äntligen i Galleriet Länk |
|
|
Man slutar aldrig förvånas över folks låga värderingar på detta forum. jag vet inte om det har att göra med att folk är kassa på att sälja sina bilar eller vad. Har sålt så många BMW och andra bilar senaste åren så jag tycker mig ha bra koll på vad man får ut och man får tacka för alla goda skratt när man ser folk som tex tror att denna bil bör kosta 80-140000kr :) Då kan man verkligen marknaden på svensksålda lågmilare.. //John |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.