|
|
|
|---|---|
|
hej.. har en 520i touring -01, radio,handsfree,navi,allt ljud är borta!lampan som visar att radion är på ljuser ej.har tittat på alla säkringar även bytt alla till radio.var sitter radio enheten?skärmen till tv/navi fungerar inte tiltningen så man kan nå band enheten,finns det mer säkringar än dom ihanskfacket /höger bak i (skuffen)?? mwh ralf | |
|
Hej Hittade detta gamla inlägg, har det löst sig? Har fått samma problem. Pelle BMW 530DA -02 Mustang -65 Cab |
|
| Jag också! Samma problem. Raffe race: Vad var lösningen i ditt fall? | |
|
Håkan! I mitt fall var det radiomodulen som var trasig! Pelle BMW 530DA -02 Mustang -65 Cab |
|
|
Jag har ännu inte löst problemet. Har börjat rota i det men inte hittat varken felet eller radiomodulen. Någon som kan berätta var radiomodulen är monterad. Jag har en 530iAT-01 som är utrustad men Navi/TV med kassettinkast bakom panelen. Vänster bak i skuffen finns CD-växlare, Navi, och en liten modul som jag tror är en förstärkare, trodde först att det var radion men den saknar koax. Höger bak ovanför sitter en stor burk som det står Nokia på, är det sub eller nåt med telefonen? När jag senast rotade hittade jag en trasig säkring på CD-växlaren men det blev ingen annan skillnad än att CD-växlaren startade, fortfarande tyst. Ljud kommer från telefonen men övrigt ljud saknas, inklusive Navi. |
|
|
Övrig utrustning som du söker efter sitter under bagagerummsgolvet närmast de bakre ryggstöden. Så ser det ut på en E46 Touring och jag har för mig att det är lika på E39 Touring :) Mvh/ Niclas |
|
|
Under garagerumsgolvet finns ingen radioutrustning i E39. Jag misstänker att det sitter viss utrustning ovanför höger bakdäck framför luckan med CD-växlare. Sitter radiodelen i panelen med navigator och knappar framme i förarmiljön? Samma som kassettenhete`n? |
|
|
Nu har jag hittat en låda placerad enligt beskrivning av Heden. BMW artikelnummer 6911221. |
|
|
Efter lite surfande har jag konstaterar att detta är en TV- Video-Modul 16:9. Letandet efter Radiomodulen fortsätter alltså. Någon som vet var den sitter? Tacksam för svar. |
|
| Radiomodulen sitter direkt till vänster om reservhjulet kl 10 (ovanför domkraften vill säga) dold under den svarta plasten. | |
|
Hej igen! Nu är jag glad:) Hittade radiomodulen vid reservdäcket enligt instruktion från Kane och hittade även felet på modulen. Säkringen hade pajat och med ny säkring funkar det utmärkt. Säkringen pajade när jag startade bilen med kablar direkt kopplade på batteriet i skuffen. Bilen stod så illa till parkerad så det var enda sättet att komma åt med startkablar. Fan va gött att hitta felet. Tack för hjälpen. |
|
|
Grattis! Kul med fel som är billiga att åtgärda :) Bra att du återkopplade i tråden så att folk kan söka svaret om de också ha liknande fel :) Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.