AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
855

Vita mätartavlor!

Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Nån som köpt vita mätartavlor från SID (Special Interior design, Länk? Hur blev resultatet? Var det enkelt att montera?

Finns det någon annan som säljer vita tavlor (eller annan färg) till E28? Helst i Sverige...

Mvh
/Pewe

Ti
54
Tiaz
E30 318iS 1990
Har inte köpt av dem men tack för tipset. De verkar vara ganska seriösa av det man läser på sidan iaf...i annat fall har Länk oxå färgade tavlor. Lite dyrare dock. Har haft varuprover hemma från dem och de gör fina tavlor. Be dem så skickar de prov till dig
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Tack, jag har kollat deras webb men såvitt jag kan se har de inga mätartavlor till en E28...? De kan ju iofs ha fått in dem nyligen... Ska höra med dem?

/Pewe
dalen
Annars kan du göra som jag gjorde, gör egna tavlor, det blir minst lika bra som dom du köper, har du bara tillgång till scanner och färglaser så är det inga problem..
da
28
dava
325iX -87
tjena dalen, du råkar inte ha bilder att dela med dig av så följer jag gärna ditt exempel att skriva ut egna!!
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
instämmer!!Skulle gärna också ha bilder av dig.....

Tack på förhand.
mvh Rikard
Baltazar
Hejsan!
hmmm jag är ledsen å behöva säga de här men jag köpte vita mätartavlor till min 525 e-34 från S.I.D men jag måste säga att jag blev besivken!! visst dom såg riktigt bra ut när jag fick dom men passformen var skandallöst dålig!! nu ser de ut som om man vore full när man kör å de är mörkt dubbla siffror å sånt kul.... hmmm funderar på å ta lös å scanna själv!! de kan inte bli sämre!!

//Ingemar
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Tack för tips och varningar! Har varit i kontakt med DNS Trading som meddelat att man kanske har något på gång till E28.... Jag har också provat att skanna osv, men jag blir inte riktigt nöjd med resultatet. Vet inte om det beror på en dålig färglaser eller om jag använder fel sorts papper, men det ser lite "billigt" ut...

Baltazar: Tror inte jag är lika beroende av passformen som du eftersom E28 inte har genomlysta tavlor, som väl E34 har...? Om de ser riktiga ut och om man bara lyckas centrera dem rätt så kanske det funkar på min E28.... Jag är dock lite skeptisk till att bara klistra på något självhäftande, sladdrigt material. Skulle helst vilja har "riktiga" (stadiga) utbytestavlor.

Nåja, vi får väl se vart det landar till slut. Ska också beställa katalog från MH Styling (www.bilmodecenter.se/mhs/mh_styling.htm) som säljer tavlor från ett (tyskt?) företag som heter MHW (Länk. Kanske har de vad jag söker...

Mvh
/Pewe
Baltazar
Pewe: nej de är sant att de inte är lika viktigt me passformen på dom som är belysta framifrån!! jag hade en audi 100 före min bmw den va åxå belyst framifrån å de blev jättebra! men kom ihåg att de är bättre att lägga på två papper iställe för ett den svarta färgen kan lysa igenom om du har ett tunt papper! jag klistrade först dit ett tomt papper så mätaren blev helt vit. sen klistrade jag den inscannade tavlan på den vita de blev riktigt bra!! jaja jag hoppas allt löser sej till de bästa!! Lycka till!!

MVH

//Ingemar
da
28
dava
325iX -87
alla verkar ha scannat egna...ingen som har lust att dela med sig då? ;)

man vill ju inte vara snål egentligen, men när företag tar 500 spänn för ett papper så blir det ju lätt att överväga...!
dr
156
dragon
320d m-tech 2 -04
har funderat på att göra egna till en e-30 men vad ska man använda för papper när man skriver ut dem då? Att bara använda vanligt skrivarpapper är nog inte den bästa lösningen skulle ja tro ändå! Nån som gjort egna till e-30 föresten?
ji
200
jimmyn
325 E30
323 E30
Jag har gjort till båda mina E-30.
Jag scannade in dom och snyggade till dom lite i photoshop å sen fick en kompis skriva ut dom hos sin brorsas jobb eller nåt sånt?! Men det var inte på vanligt skrivarpapper utan det var en lite hårdare modell.
Jag blev ganska nöjd med resultatet men jag fäste dom lite för dåligt så dom har börjat blivit lite buliga när det var fuktigt ute i några veckor...
Men jag ska försöka låna en digitalkamera i helgen så kan ni få se hur det blev.

Jimmy
da
28
dava
325iX -87
har jobbat i många timmar idag och bänt loss panelen, fan vilket jobb alltså, men nu har jag scannat och fixat varvräknarn och det blev verkligen helt ok!!

jag använde high-quality paper (inte glossy) och sen spray-fotolim för att fästa den på den svarta skivan, det enda som inte blev kanonbra var på natten så ser man igenom lite, men ändå mycket grymmare och när det är ljust så är det ju PERFEKT! ska fixa resten av panelen snart och om det är några som vill ha mina scannade bilder så är det bara att säga till...

snart har man vita fina tavlor med blå belysning, ska bli underbart :)
TILL !!!! =)
da
28
dava
325iX -87
hehe gurkan jag skickar dom så fort jag e klar med de andra tavlorna ;)
ji
200
jimmyn
325 E30
323 E30
Nu har jag tagit lite bilder på mina mätartavlor, om någon vill se hur det blev är det bara å maila.

Jimmy
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Varning för SID (Special Interior design, Länk! Köpte därifrån till en gammal Saab 9000 Turbo! Fyyyy f_n vad dom ser ut, FOTOKOPIERADE!!! pinsamt! hade jag vetat det så hade jag själv scannat och srivit ut med MYCKET högre kvalitet! VARNING!
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Tack för varningen! Inte alltför mycket pengar, men trots allt för mycket för att slänga ut på skräp...

Mvh
/Pewe
Am
569
Ambush
540i/6-94
Hur funkar det med solblekning för Er som har skrivit ut mätartavlor själva? Vanligt skrivarbläck eller vax håller inte samma färg många timmar i solen kan jag tala om.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.