AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
675

Lämpliga turboaggregat?

Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Skulle uppskatta lite rekomendationer när det gäller val av aggregat. Ska överladda en m30-spis, utan kompsänk så det blir inte mer än 0,5bar. Ha i åtanke att mitt mål inte är ett monster utan att bara få det att fungera bra första säsongen. Har inte ens tänkt att bygga ett riktigt grenrör, utan det blir bara en adapter. Så om nån/några har lite bra alternativ på aggregat så är jag väldigt tacksam! Jag har sökt, men hittar inte riktigt det jag vill ha...

Länk

Mvh Tjäder
sök lite mer =)
Har inga tips tyvärr för är också på väg in i turbodjungeln snart hoppas jag men måste bara säga att din 535:a såg riktigt fin ut!

mvh/Richard

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! ;)
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Har sökt mer nu och får lite skamset erkänna att jag har hittat lite mer nu, hade väl hoppats på nåt jättebra råd som löste alla problem som genom ett trollslag, inser att det är väl naivt:-)... Som Motorhead säger är det en riktig djungel, och jag håller på att lära mig! Det är bara att ge sig in i det med full kraft.

Länk

Mvh Tjäder
Önskar jag också kunde ge mig in med full kraft men ekonomin bromsar upp det för tillfället men lite research efter lämpliga delar kan man ju börja med.

mvh/Richard

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.