|
|
|
|---|---|
|
Hej, I mellan fram och bakdörr så är karmen svart lackad, verkar som de flesta BMW har så. Det är så att på ena sidan så börjar lacken flagna..verkar vara någon plast lack typ. Går det att fixa ? Jag kommer att lämna in den i såfall, men ville bara höra om det var fler som har haft samma problem ? Samt vad det kan kosta att få det fixat ? blir det bra ? Mvh Jeppe | |
|
Vad är det för bil du undrar om? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har en 318 ti Compact, men är väll många BMW som har den svarta lacken mellan dörrarna. // Jeppe |
|
|
Jag har en 323ti compact och var igår(!) in på BMW och hörde mej för om den svarta "Listen" eller karmen... min har oxå blivit sliten i kanten, där man tar i när man stiger i och ur... Det svarta är en folie som går att byta ut, och sen till det bästa: det kostar bara 53:- per sida! :) det jag undrar nu är om nån bytt det där själv!? måset man riva hela dörren...? eller räckr de å köra ner rutan helt å sen pilla bort gummilisten runt rutan? nån som gjort detta och kan lämna en beskrivning? mvh Jonas |
|
|
Wiee det var billigt det ! hoppas att man kan byta den själv. Vart kan man köpa denna folie ? // Jeppe |
|
|
den köper du givetvis hos BMW... vart annars? :) problemmet nu är bara hur manbyter den? /Jonas |
|
|
Haha jo dom borde ju ha det :o) Ja, skulle vara bra att veta hur man monterar dit den, kunde dom inte svara på det hos BMW när du var där ? Känns som det blir ett sommar pyssel detta.... // Jeppe |
|
|
Jag snackade ju bara med killen vid reservdels disken... han visste inte nåt mer än att det kostade 53:- inkl. moms /Jonas |
|
TobbeBMW |
Har exakt samma fel på min, glad att höra att den inte var så dyr iaf :-) Jag har kollat lite hur den sitter fästad och de verkar vara som den sitter bara klämd runt kanten, har inte kollat så noga då. Får väl ta en närmare titt i helgen. I fall någona annan hinner före vore det ju trevligt med ett inlägg som förklarar :-) |
|
Nu har jag hämtat mina "folie" bitar... kostade mkt riktigt 53kr/st. dom är konstruerade som klistermärken och bör väl inte vara så svåra å få dit... de kanske räcker å pilla bort listen runt rutan å sen slita bort den gamla... inväntar nu fint väder så ska jag pröva. /Jonas |
|
|
Ok bra bra, men jag tycker den gammla verkar sitta som sten. Eller tror ni att den går att ta bort på någon enkelt sätt... Känns lite som den kommer att flagna om man försöker pilla bort den, mmm bara att invänta fin väder och sätta igång med små pysel :o) // Jeppe |
|
| Någon som har fixat och trixat med detta än ?? | |
|
Jag vill också veta. Vad är det för material under filmen - jag har börjat få vad som ser ut som rostrosor på den. |
|
TobbeBMW |
Jag delar era problem :-( har fått pyttesmå rostfläckar där, men skall försöka byta ut filmen nu då. |
|
mina ersättnings folie har legat här på skrivbordet rät många veckor nu... men om vädret e bra i helgen så ska jag försöka pilla dit mina... om inte då så snart framöver iaf... återkommer! /Jonas |
|
|
Nåå någon som har gjort detta än ?? själv så har det inte blivit av... // Glue |
|
TobbeBMW |
Jag har gjort det!! :-) Men inte med BMWs egna folie. Jag tog hem annan från jobbet. Resultatet blev SKITBRA. Vet inte hur det är på coupé modellerna men om man drar ut själva tätningslisten runt rutan så kunde man lossa hela plåten (visade sig att det var en plåtbit på min bil. Har man väl skruvat bort plåtbiten så gäller det att passa in folien rätt, detta då den jag hade "biter" direkt och inte går att lossa sen. Mina var ju inte formskurna så jag fick skära till dom först, lite extra jobb var det allt. Att byta alla tog ca 4 timmar med att klippande :-) |
|
Fan va skyst ! // Glue |
|
|
Någon som har bytt/vet om det är lika enkelt att åtgärda på E46? Min karm på förardörren har börjat flagna(med rostfläckar under ) och det ser ju sådär "premium" ut.... |
|
| Någon? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.