|
|
|
|---|---|
E-28 Racer! |
Tja.Hittade en nyimporterad M3 -96 cab 8000Mil Bilfirman skulle ha 200tk. Skickade en mejl till dem om att jag ger 175tk vid snabbaffär.kort därefter ringer bilsäljaren till mej o säger att jag kan få bilen för 175tk men utan hardtop. Eftersom man va på jobbet o inte hade så mycket tid att snacka med han så vet jag inte så mycket om bilen (ÄN) men det jag vet är att bilen är nyreggad. Sitter en RR vanos på den, och det viktigaste som fick mej att backa lite att 6000 mil servicen hoppades över och istället servades bilen vid 8000 mil i övrigt service boken komplett. Och han säger oxå att två gröna lampor lyser vid insp. Ska tillägas att jag har 40mil till bilen oxå. Så nu undrar jag vad göra??? är den värd pengarna?? Hur farligt är det egentligen med att dom hoppat över en service??Jag funder på att efter att ha haft ett riktigt snack med bilsäljaren åka upp och provköra bilen Låta den M-testas och be BMW verkstad kolla upp bilen! Nån som kan hjälpa mej?? |
|
Kolla upp historiken riktigt ordentligt. Kolla upp gjorda garantijobb mot BMW Tysklands databas. Det är väl investerade pengar! Verifiera även att serviceboken stämmer. Som du själv sade: Åk till närmaste BMW handlare med bilen och be dem gå igenom den. Specifikt kanske de borde lyssna på RR vanosen efter missljud eftersom det som du kanske vet kan bli en mycket dyr historia om det vill sig illa. Vilken handlare är det som säljer bilen?? Hoppas allt går bra och att du sitter där nercabbat i en helt underbar bil om ett par veckor :) Lycka till! |
|
|
Att det var RR vanos på den är ju INTE bra..då är de nästan 50/50 att du åker på ett vanos byte efter några 1000 mil... Många med RR vanos som rasat... Kolla upp milen MYCKET noga när den bara hade gått 8000mil + serviceboken... Att dom hoppat över en service är ju givetvis inte bra... Tänk på att de finns många fina M3:or till bra priser... ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.