AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.294

Stripning av Alpina.

Sida 1 av 2
Tjo!
Har köpt mig ett Deko set till min Alpina som i vår skall monteras. Det är till fronten samt sidorna av bilen. Jag undrar nu var man får detta gjort i Stockholmstrakten? För jag gissar att man inte ska försöka själv=)

Så alla tips välkomna angående ställe och ungefärligt pris för operationen.

Mvh
David
Ingen som har några heta tips..??

Cy
97
Cyberoid
Alpina B6 3.5 Kat -89 nr. 176/219
318i(s) -88 VarioValve
528i -85
Har du kopt ett akta alpina set sa ingar det val monteringsanvisningar och skrapa m.m.? Vill du inte gora det sjalv skulle jag soka upp en dekalhandlare av nagon sort. En som saljer stripning till bilar och skyltar de brukar vara valdigt duktiga.

"Alpina - Bättre än BMW"
ja det är ett äkta Alpina set och monteringsanvisning ingår. Men man vill ju inte göra nån tabbe i monteringen..

Är det ingen annan här som har stripat sin Alpina??

//David
Skickade ett mail igår till en firma som stripar bilar o frågade vad kostar per timme o tidsuppskattning för arbetet.

Fcik svar idag att det kostade knappa 600 i timmen men upskattad arbtid var 6-8(!) timmar. Detta blir ju ingen rolig summa.

Ingen som stripat sin alpina på detta forum??

Mvh
David
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Nej, men det finns en dekalfirma i Råsunda, minns inte vad de hette. De var prisvärda...förrut:)

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Micke: Okej! Ska se om jag kan hitta dom. Känns ju jobbigt o behöva pröjsa 3-4 tusen för endast stripningen..=/

//David
Jo
11
Johan Ekhagen
BMW Alpina B10 3.5 -89
Jag är nybliven ägare av en B10 3,5 -89 och undrar var jag kan få tag på stripes. Bilen har nytt i fronten men behöver runtom. Prova och kontakta Thornströms på Lidingö, kalasbra företag. Fråga efter en kille som heter Ted. Johan

www.primaform.se
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Vad gav ni för stripsen?

/Edvard
BMW CS # 4503
Länk
Johan: Tack för tipset! Stripes kan man få tag på om man har tur på tyska Ebay som jag=) Eller beställa hos BMW Solna. Men det är dyrt..

Mvh
David
Tips från en B3 S ägare:

Länk

Tar mellan 2-3 h för Alpina självt.
>David C1_2.5

Hur gick stripningen ? Jag har själv beställt nu också från Länk , det är org. Alpina

Mvh
Hawar
Hawar: Bilen är ju avställd nu men jag tänkte lämna in den för stripning i slutet av april/början på maj. Den ska på lite andra ärenden först. Ska du stripa din själv? Man vill ju inte göra fel=P.

Fick du dom billigare därifrån? Har för mig att hela setet kostar ca 3200:- på BMW.

Mvh
David
Hej David,

Det var lite billigare än BMW Sverige, jag fick betala 332 Euro för ett komplett dekoset + frontspoiler.

Jag tänkte göra det själv, men tror du att det är så svårt att man måste lämna in det ? Vart ska du lämna in den någonstans och hur mycket får du betala,
Hejsan Hawar!

Jag vet inte hur svårt det kan va. Säkert lite pilligt och man har ju bara en chans när man väl klistrat dit dom. Jag känner att jag inte har råd med att tabba mig=). Ringde en firma på Lidingö, dom gissade på runt 1000 kr.

Gustav lite länggre upp här länkade till en som gjort det själv. Men jag vet som sagt inte hur svårt det är...

Mvh
David

Jag läste reportaget om han som hade gjort det själv och det såg lite snett ut.

hmm 1000:- det var faktiskt billigt, trodde att det var mycket dyrare. Du får berätta hur det blir när du lämnat in bilen där, blir intressant. Hade de stripat Alpinor förut ?

Mvh
Hawar
Jo
11
Johan Ekhagen
BMW Alpina B10 3.5 -89
Hej alla, firman på lidingö är ett företag som arbetar med folie och har en mycket hög kompetens inom detta. Jag har arbetat med dom i säkert 10 år rent arbetsmässigt. Dom har hjälpt mig med stripening av både bilar och mycket annat. Prata med Ted och hälsa från Primaform, Johan. Tele till företaget är 660 12 01 och dom heter Thornströms skylt reklam.
Hawar: Han som jag snackade lite med mindes inte att de hade stripat någon alpina. Som sagt så ska den in på stripning i slutet av april. Återkommer då med resultat och bilder.

Mvh
David
I förmiddags blev bilen utrustad med komplett dekoset!=) Jag blev mycket nöjd med resultatet. Stilrent och diskret! Tog inte så lång tid heller. Cirkus 2 timmar..

Bilder kommer inom kort!
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
Ha dig mötte jag vid ropsten i morse, på väg till stripningen antar jag då.....

"One for economy and One for the fun of it"
Jasåå?=) vad åkte du i för maskin då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.