|
|
|
|---|---|
|
Ska titta på en 735:a i veckan. En 88:a som har gått 28000 mil. Fullservad fram till 26000 mil enl. serviceboken. Bromsarna rasslar fram och den läcker bensin. Lite rost finnes. Det är mycket utrustning och allt fungerar utom el-höj/sänk av passagerarryggstödet. Vet ej hur det är med besiktning resp. däckslitaget. Begärt pris är 15000 kr. Låter det vettigt? Vad kostar nya bromskivor och belägg till en 7:a? Nåväl första intrycket får fälla avgörandet. mvh | |
|
Om bilen i övrigt är "kurant" och rosten inte är ett problem för dig,så är det ett bra pris...Kollade du kamaxeln+Acc?...Vanliga fel på en vagn som gått så långt som ditt "objekt".. Bromsskivor + belägg är inget "hemmansköp",gissningsvis ca 3' runt om.. Tanken kan ju bara vara ett mindre bagatellfel,typ taskiga slangar el dyl...Iofs så är tanken inte så våldsamt dyr heller att byta ut om det nu visar sig vara läge att göra det. Lycka till! Mvh Janne. |
|
|
Tycker den här låter bra mycket trevligare, den är billig t.o.m. om du tittar på vad som ingår...: Länk Mvh |
|
|
Ok, ja det låter bra! Grejen var den att det var mest en impuls för att en polares polare skulle sälja den. Skulle jag själv välja 735objekt hade jag nog valt en sådan för 20-30 tusen kr. Ska slå en flukt imorgon och bli varse om det är ett vrak eller ett fynd. Sätter en spänn på vrak! Men man vet aldrig. Det är det som är tjusningen med billetande! =) |
|
735 |
Stavros: Sugen på en e32? Tänkte sälja min till våren, men du kan få köpa loss den nu om du e sugen...:-)) |
|
735: Väldigt intresserad. Berätta lite om henne! Bilen alltså... =) |
|
|
Länk Den där tycker jag ser otroligt fräsch ut, kanske kan vara något? /J |
|
|
jonasjonas: Japp den ser jättefin ut. Tyvärr i Sundsvall... 50 mil härifrån. Den bilen jag skrev om överst var ett vrak... mycket rost och allmänt sliten. Motor och låda verkade dock vara bra. |
|
735 |
Stavros: Sorry att ja inte vart aktiv på ngn dag, studier vet du.. 735-89, sv-såld, delphingrå, med grått schinn, 17,5´mil, full s-bok, mycket utr, elstolar och rollo saknas, annars d mesta inkl cd-vxl.... |
|
Jag ångrar faktiskt att det inte blev en 7-serie med automat, tycker att det passar bilen bättre - den ligger ju på ~1800kg skattevikt jämfört med 535 (~1600kg?) Å andra sidan så är det ju alldeles för dyrt att renovera en automat om den skulle få för sig att lämna in... Mvh |
|
|
735: Det är därför man jobbar så slipper man studier... hehe Ok den verkar ju fin. Vad har du tänkt dig för prisklass ungefär? Finns bilen i Jönköping? Släng iväg ett mail till r_ericsson@hotmail.com om du inte vill skriva diverse priser här. mvh |
|
735 |
Stavros: Du har äntligen fått mail..... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.