|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vilket vrid man har i en 318 från 84(E30) resp. 316 från 91(E36)? Vore kul att veta.... Går det att sätta i ett par stolar från en e36 i en e30 utan att behöva göra om allt för mkt? /Jens "Livet är inte så värdelöst som nykteristerna tror...." | |
|
Tror det är 162Nm i 318i hur stort vrid det är i 316i vet jag inte... men 316i -91 E36 och 316i E30 har samma motor, M40B16 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
| Länk kan du se skillnaden. | |
| Är inte säker men tror d skiljer ett par hundra kilo i vikt mellan de 2 bilarna också. | |
| De nyare motorerna har väl även lite bättre momentkurva och effektkurva. Provkör exempelvis 318i E46 och sedan 318i E30 så förstår ni nog vad jag menar. Kanske inte mer vridmoment på pappret, men moment- och effektkurvorna är bra mycket vackrare i de nyare motorerna. | |
|
Här kan du se hur man stoppar E36 stolar i en E30. Länk |
|
|
OK, men om jag frågar om jag drar en 316 e36 ned min 318 e30 då..? e de möjligt..? *hoppas*=) /Jens "Livet är inte så värdelöst som nykteristerna tror...." |
|
|
hmm....din 318 e30 väger garanterat mindre än en 316 e36...mellan min e30 och e36 skiljer det ca 200 kg... sen är den modernare motorn utrustad med trevligare kurvor, vilket gör att den troligen har mer kraft över hela registret, istället för att ha topp eller botteneffekt....kan tänka mig att e30'in har mer kräm i slutet av registret....svårt att säga, jag tippar på att det kan bli jämnt, alternativt att du segar ifrån MVH Johan K |
|
|
HA HA jag ska köra i från dej kenta.. Du kommer bara att spinna med dina hockeypuckar.. ha ha.. Nej då men framiden får utvisa det.. bara det blir bart så ska jag besikta pärlan o köra ifrån dej :P MIn soetis : Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.