AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.131

Värmeskydd avgassyst. 750/E32

Paap Reeder
Hej!

Har just sjösatt en vild idé som jag haft ett tag .....
och har nu kontaktat Eberspächer i Ty (som gör våra avgassystem) om man "litet vid sidan av linen" skulle få köpa säg 5-10 st lösa värmeskyddsplåtar till kattarna (de plåtar som är formpressade och sitter runt rören precis framför kattarna).

Int´vet ja´ om det är möjligt eller vad det kan komma att kosta men frågar man inte får man inget veta.

Efter alla 750:or man sett ....... så nog behövs det värmeskydd. Sedan blir ju magen också fin att titta på.
Själv har jag inga skydd på mina rör så nått kommer det att göras.

MVH /// Paap R
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Har jag skydd på mina rör ?

jah :-) , det jag menar är.... brukar 750 sakna ett välbehövligt skydd ?
Minns inte om jag har nått skydd , det bör väll sitta där om det e original ? inte sett några tecken på brännskador för då hade jag kommit ihåg det eller gjort nått åt det.

hur försvann dina värmeskydd ? om det är de jag tänker på så ser mina helfräscha ut... fast är det inte de jag tänker på.. så har jag inga alls ...

Jag har lite kolfiberflak liggandes , det är riktigt bra att skärma av värme med , tänkte använda det om jag saknar skydd.
Paap Reeder
Hej!

Har sprillans samt beg kattar liggandes och på dessa så finns värmeskydd.
På min "i drift" är värmeskydden avlägsnade ...sannolikt p g a rost.
På nästan alla 750 jag sett så antingen hänger delar av värmeskydden eller så är de nära att de släpper taget. I vilket fall så sätter sig rosten i den vikta plåtskarven och syns som ett brunt streck.

Fick ett vänligt och omfattande svar av Eberspächer Gmbh.
Jo ....de tillverkar våra avgassystem åt BMW. Från flänsen till utblåset.
Dock monterar de inga värmeskydd utan BMW gör denna eftermontering själva i fabriken.

I ETK´n finns inte skydden med som reservdel iaf.

Jag går vidare.

MVH /// Paap R
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Avgasbandage då ? :-) (bättre än inget.....)
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
kolfiber lät ju ganska skojigt annars!
det borde ju se helt ok ut när man är under bilen oxå.
Vart kan man köpa sådana rullar om man vill kladda lite själv? ;-)

mvh: mr_majzoo, BMW 750iL -90
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Sådana där "styling" affärer vet väll vart man köper det , tänk på att dammet och fibern är livsfarlig , får man in skiten i kroppen stannar det där tills man dör.
Så gasmask och utomhus tror jag är bra regler om man skall bearbeta
kolfiber mekaniskt , hårdmetallskär och/eller diamant är nästan ett måste då kolfiber äter vanliga material - bygde i min ungdom om min inlinesbroms till kolfiber och det gick åt 12 st titanborr för att göra ett 6 mm hål i en 2.5 mm kolfiberbit.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.