|
|
|
|---|---|
| Betyder det att bilen gick på gas? En vit Touring var det, -94 eller -95 skulle jag tro. | |
|
precis, gengas variant då! MVH Johan K |
|
mackan325 |
Nja, Naturgas inte koloxid. Finns även 316G compact. |
|
Bilarna går på biogas som reningsverken producerar, med andra ord det du spolar ner i toan. |
|
Y! |
visst billigt och bra men de är ju inga effektmonster direkt... har en själv //Jonn T |
|
Y!: Alltså ska "ig" kanske utläsas som Icke Godkänt vad gäller bilens prestanda? :) /Masten Bilarna: Länk |
|
Y! |
ja man får väl tolka det hur man vill... Den ger ca 100hp med gas så man är väl inte snabbast vid rödljuset men det räcker gott. Som tansportmedel i väntan på sommaren och sommarbilen fungerar det alldeles utmerkt. //Jonn T |
|
vad kostar gas att tanka? Per mil då förståss, har svårt att bedömma hur mycket den drar? Är det ngn vinst överhuvudtaget med gas (förutom miljön). Vilka mackar har gas? gas bilarna är ju skitbilliga, 316g compact kostar mycket mindre än vanliga 316i Compact /Christofer |
|
Y! |
Det man i förstahand offrar när man åker gasbil är bagageutrymme, i min Touring ligger det en 18l gastank i bagaget som tar upp ungefär halva utrymmet. 1 m^3 gas kostar ca 8kr så fulltank kostar ca 140kr. Föbrukningen är ungefär som med bensin, jag kommer ca 20 mil i sthlm eller 25 mil landsväg på full gastank. Dock finns hela 80 l bensintanken kvar så teoretiskt kan man åka run 120 mil på fulla tankar. De compacter som är gas har intget baksäte, det är alltså enndast 2 sitsig. De har likastorgastank som jag men eftersom de väger mindre får man ut mer mil på en sådan. Det stora problemet med gasen är tillgängligheten, på västkusten finns det ganska gott om tankställen men här i sthlm är det sämre. det finns bara 4 stationer i sthlm, om man bor långt från dem är vinsten kanske inte så stor... ja det var lite att tänka på... //Jonn T |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.