|
|
|
|---|---|
Olofzzon |
jag har en 320i e30 och vill byta motor i den till en 535/735. är detta svårt att göra??? behöver man kompitera med andra motorfästen, får motorn plats överhuvudtaget???, vad skall jag tänka på?? mvh: olofzzon |
|
Jag har gjort en sån operation... det är inte lätt, men det går. Receptet är: M30 motor + låda, främre delen av kardan från en E28, bakre + diff 325i E30. Dom delarna behöver du först. Sen kan du börja bygga. Det bästa e med en motor från E32 för det oljetråget har jag hört passar. (jag använde ett omsvetsat 635 tråg, som e till salu...) ...lycka till... |
|
|
er den fremere delen av e28 kardan bolt on eller måste den kortas inn ? |
|
|
Motorn får plats,men det är trångt.Motorfästen fixade jag själv.Det var inte så svårt.Håller själv på med ett bygge baserat på 320-85,där jag just fått i motorn.Håller på med elsystemet nu.Vi hörs m30 i e30 |
|
|
Kardanen e bolton. |
|
|
b1: takk. |
|
|
se länk: Länk Ingenting är omöjligt |
|
|
Bex..vart finns beskrivningen på svenska? (byta till t.e.x 535 motor i en E30) skulle vara bra och ha... ///get a life...bay a beemmer/// |
|
Olofzzon |
tack för alla hjälp.. hör av mig när och om protjktet är igång. kanske tar stop nån stans på vägen.:-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.