AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
696

Dålig orginal koppling på M535i ?

Visa användare
202
NOBLE
Röd M535i 1987
Var ute o lekte idag...sladdade runt på 2an och så på torr asfalt. har "balongdäck på" med lite mindre luft i, 15"*205 70 breda däck. :-)
Men då jag hade kört lugnt en stund ca 10 min så skulle jag sladda runt på en väg på 2an, varvade upp och sladdade...runt kom jag..sen slutade den driva gick på lamellerna. slog ju naturligtvis av direkt. fasiken, kopplingen e fräsch och tryckplattan också.
Men det är mycket bra fäste i däcken samt att den är orginal sängt så den gungar lite med.. någon såm har något bra tips vad jag skall sikta på för koppling och tryckplatta då min inte orkar koppla?
Ps, körde ifrån en 850 turbo 2 gånger från stillastående vid rödljus idag. blev duktigt nöjd, de gjorde tummen upp (jag var själv de var 3 st) tog det lugnt på 1an sen i med 2an tog honom när jag fick fäste igen på 2an vid ca 100kmh (gör 116kmh på 2an).. Någon mer än mig som längtar till sommaren?? ;-)

Mvh Peter
Hemsida:
Länk

noble_regards@hotmail.com
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Jag längtar så in i he#%&?e med.... hade bilen inte varit nerplockad hade jag nog fan tagit en tur idag....

Länk

Mvh Tjäder
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Jag längtar så in i he#%&?e med.... hade bilen inte varit nerplockad hade jag nog fan tagit en tur idag....

Länk

Mvh Tjäder
Visa användare
202
NOBLE
Röd M535i 1987
;-)

Har du gjort något nytt med bilen under vintern Mathias? eller har du "bara" bytigt lite bra o ha grejor? girr! fasiken skall gå ut och måla min bil svart med, med en tusch penna :-) du har en så fin bil!!
Morr :-)
Ha en bra dag!
Mvh

Mvh Peter
Hemsida:
Länk

Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Än så länge har jag inte hunnit med så mycket roligt, egentligen inget roligt alls när jag tänker efter. Men just nu håller jag på och jagar runt efter större bromsar (från Bmw 750), och så har jag börjat rota lite i det här med turbomatning, har varit lite av en motståndare till det men kommit till insikten att det blir bra mycket roligare per krona med turbo än med sug. Idén är att göra det enkelt, bara bygga en adapterbit från original grenrör upp till turbo och ladda runt ½ bar så jag slipper kompsänkningen. Sedan finns det ungerfär 1 miljon mindre detaljer som jag håller på med men som sagt, inget som är så intressant att det förtjänar att tas upp här! När det gäller det här med färgen på bilen så tycker annars jag att M535 är jävligt snygga i rött...

Länk

Mvh Tjäder
Visa användare
202
NOBLE
Röd M535i 1987
ok :-)
Du har gjort massor med din bil i alla fall! Skall försöka få lite fason på min med om ett tag, börjar i sommar med det, då jag bytte jobb nyligen, (Volvo bakaxel montör för lastbilar) så kommer beta av lite lån nu när jag fick högre lön än förut..
Hoppas vi ses i sommar på någon träff, skulle vara jätte kul, samt att höra/se vad du planerar och har gjort (Nyfiken)
Må så gott Mathias.
Mvh Peter Larson.

Mvh Peter
Hemsida:
Länk

Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Det samma!

Länk

Mvh Tjäder
Hello Nasty!
NOBLE lite nyfiken, hur är det med lediga jobb på Volvo är lite sugen på att byta jobb har kollat på hemsidan men där står inget.
Några tips?

Mvh/Henrik

Visa användare
202
NOBLE
Röd M535i 1987
De har tagit in ca 50st personer, för monteringen av bakaxlarna, de tar inte in några flera just nu, men ett litet tips är att söka i alla fall, pga att de kommer framöver börja tillverka framvagnen också. och då borde det ju gå åt mera folk..(Hört ifrån min gamla produktions chef igår)
Men tyverr måste man bli anställd av adecco (låg i örebro för mig)
och det är mindre kul. tex om man får sparken så sätter de igång dig på något annat jobb..som kan vara vad som hällst.. men det är bara att gå ur om man får sparken. Förästen så är det första dagen på det nya jobbet idag...så. :-)
Mvh

Mvh Peter
Hemsida:
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.