|
|
|
|---|---|
| Mänga som turbokonverterar sine BMW motorar anvendar orginala sugis kammen. Hur blir nm och hk kurvene på dom motorena? Selvsagt myckt annet som spelar inn (turbo, portning o.l.), men hvilken erfaringer har ni med sugis kam på turbo snurra? | |
| Bara bra erfarenheter av Schrick sugmotorkammar på turbo M10. | |
| jag har förstått det så att org funkar bättre än trim, annars kan jag fixa en turbokam för 4000 åt dig | |
|
Ska bygga M50B25 turbo til våren. Blir kkk k24 (från s60), megasquirt%edis, hemsvetsad grenrør, større spridare, linjær btr. o.l. Håpas på ca. 350hk Men bør jag anvenda org. kammar? Jag ska ha respons!!!:) |
|
|
nja du bör använda dig av turbokammar allrahelst |
|
|
Va...!! Inte behöver han väl byta kammar i en M50 B25 för 350Hk. Skulle jag bygga för 350hk, då skulle jag inte ens tänka på att byta kammar. Speciellt inte i en 24 ventilare. Hade det varit M20 vi snackade då hade man ju kunnat fundera på saken. Det kostar ju liksom "lite" att byta två kammar, eller få dom omslipade. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| ingen harväl sagt att han behöver? jag sa bara att org troligen funkar bättre än trim, och att det duger, sen vet väl inte jag om killen är mångmiljonär? då e d väl självklart att turbo kammar funkar alltabäst? sa aldrig att han behöver eller måste byta vadjag kommer ihåg | |
|
jimbooo: Jag e tyverr inte mångmiljonär, men student:) Tror jag kommer att anvenda org. kammar. Hvilken spec. bør bra turbokammar til M50 ha? duration, overlapp och lyft? |
|
|
Ok. Jag läste snabbt och fel..... Ursäkta mig! ;-) Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| inga problem bmw broder | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.