|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en sak som jag har funderat ett tag på det är så att jag har ett batteri i bagaet på min 525TDS från 92 en touring alltså där sitter ett batteri på vänster sida förmodligen har min bil varit en taxi och det kanske har varit till taxametern eller så men jag skulle gärna vilja veta vad det batteriet skall vara till så om det är någon som vet så blir jag tacksam | |
|
Har du bensinvärmare, Webasto? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
nix ingen bensinvärmare det är ju en tds men ingen värmare ändå |
|
|
Nä, bensinvärmare låter krångligt på en diesel ;-) Kan ju mycket väl vara så att i "Taxi-ausführung" ingår samma batteri som till parkeringsvärmaren. Taxibilar står ju ofta still och har några extra elförbrukare. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Förmodligen har du helt rätt men det är iofs samma generator som skall ladda båda batterierna och den fungerar lika bra utan för jag har tagit bort det |
|
| Jag har också ett batteri på samma ställe, men min bil har verkligen inte gått som taxi. | |
|
Hade varit skoj att veta vad det batteriet skall vara till Kanske till den stora färddatorn Fast det verkar lite konstigt då jag bara har den lilla |
|
|
Finns eller har det funnit originaltelefon i bilen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Extrabatteriet används till någon extrautrustning vid stillastående bil. Så fort motorn är startad behövs (teoretiskt) inget batteri alls. Värmare är det vanligaste, taxi med lite extra komradio, mobitex osv kan vara en annan anledning. Färddatorn, stor eller liten, är definitivt ingen förbrukare som behöver extra batteri. FP |
|
| Har ingen aning om det har funnits orginaltelefon i den men det har ju med 99,99% säkerhet varit en taxi så det har ju funnits andra elförbrukare som kan ha krävt det extra batteriet | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.