|
|
|
|---|---|
|
Hej, vet någon var det närmaste stället för att chippa min 316 Coupé -96, jag bor i Örebro? Har någon chippat en sådan bil och vet om det är värt pengarna. Det borde ju kännas skillnad på 114 häst i stället för nuvarande 102... ska även sätta i ett öppet luftfilter oxå! Tacksam för svar Fredda | |
|
tjena...har oxå ägt en 316 e36, ungefär som din, köpte chip o luftfilter men tyckte inte att det var nån större skillnad tyvärr, lite finare ljud men de hästar som man får märks inte som man önskar,316 är en pigg motor för att vara 1,6liter. prova så får du se själv, personlingen la jag onödigt mycket pengar på att försöka fixa till min 316 till nåt den inte va..men en rolig bil att köra, lycka till... danne |
|
|
ok. tack för tipset! Får se om jag chansar och gör det ändå... varje hästkraft är ju guld värd... .) |
|
|
Skulle rekommendera dig att INTE "chippa" bilen om företaget inte kan lämna bromspapper på att det ger utlovad effekt på DIN bil. Oftast är det bara turbo bilar som lönar sig att "chippa". Likaså öppet filter, ger bara ett mysigt ljud och mer skit i motorn. /Johan -Mår dåligt utan M20- www.e30klubben.com |
|
|
Du får knappast 12 häst extra, dvs. 11% effektökning bara av ett chip. Ska du chippa försök hitta nått billigt på t.ex. ebay eller liknande, alltså kopia av ett schysst märke. Har sett flera för ca. 500kr och det är ju inte sämre bara för att det är en kopia... Men att betala säg 3000kr är idiotiskt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.