|
|
|
|---|---|
|
Jag skall köpa nya fälgar till min E34 och har hittat ett par M fälgar (Paralleleker 66) 17"/8" som hade mått på centrum hål 75mm och 120mm mellan vartannat bulthål. Behöver veta om det är något annat jag bör kolla innan jag vet om dom passar, eller finns det "plattor" som fixxar ev problem? MvH Anders | |
| Parallelleker 66 är en fälg som medföljer bilar med M-paket från fabrik till E39. Centrumhålet är större till E39 än till E34, så du behöver centreringsringar för att de ska passa. De finns att köpa på gummiverkstäderna. | |
| Men med centrumringar så passar dom alltså då? Vad kostar dessa på ett ungefär? | |
|
Alla 5-bultatde BMw-fälgar har bultcirkel 120, så din mätning är nog inte helt tillförlitlig. E34 har navhål 72,5, E39 har 74,1. Skulle nu fälgarna vara gjorda för E39 är det bara att köpa centreringsringar, de kostar inte många tior. Du måste också kolla inpressningen (brukar stå ET eller e i fälgen) , till E34 skall den vara ca 20 mm. Till E36 och E46 är inpressningen ca 35-45 mm. Parallelleker 66 är en fälg som originalmonterats till E39, så är det ingen priratfälg så skall det passa din bil med centreringsringar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ok, andra hinner före medan man skriver.... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Låter bra! Vad innebär inpressning då ? Måste kolla upp "facktermerna" här lite ;) / A |
|
|
Inpressning: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
-Daniel- |
Anders_83 jo e39 fälgar passar på e34 med centreringsring har kört på det själv förra sommaren själv skulle jag inte rekomendera det kanske bara var men bil men jag tyckte att den blev lite svajjig och centreringsringarna nöttes sönder och var allmänt jävliga på min bil kostar runt 50 spänn/st när jag köpte dom finns säkert lite billigare om man letar lite |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.