AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
801

Bake ljuddämpare

Gold
Har nyligen skaffat mig en 525 24v 91 och tänkte byta bakre dämparen då den är lite "förbrukad". Så jag tänkte passa på att sätta dit en liten "fräsigare" burk.. Och jag har kollat runt lite på nätet osv men på alla alternativ som jag sätt så är rören frammåt bra mycke smalare än vad dom på bilen i nuläget. Tex på länken nedan ser det ju att vara som sugrör frammåt medans på min som sitter nu är rören minst lika tjocka frammåt som slutrören. Har jag med andra ord inte ett orginal system eller är bilderna missvisande?..

Mvh Marcus
Gold
Ops glömde länken :)

Länk
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Vad gäller dessa sportljuddämpare så brukar man få köpa hela systemet utom KAT. Annars får man det inte att passa så bra.
Gold
Jo men har jag ett orig system? även fasst rören är så pass tjocka gentemot alla bilder jag sätt på "sportsystem" ?.
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
På din bil sitter det främre och bakre ljuddämpare efter KAT. Om du nu ska byta den bakre ljuddämparen och behålla mellanljuddämparen så passar inte sportljuddämparen. Det går alltså inte att sätta en bakre sportljuddämpare på en original främre ljuddämpare och vice versa.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag tror att de ingående rören är i samma dimension som opå originalljuddämparen, skillnaden är att på sportljuddämparen är slutrören som du använder som referens betydligt grövre...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Gold
Jo men på bilderna på ljuddämpare som jag sätt lite här och var som ligger under min bils kategori ser ju ut att ha så himla smala rör frammåt gentemot dom rör som sitter på min nuvarande dämpare. O man tittar på bilden på länken i tidigare inlägg så är mina rör frammåt lika grova som slutrören på den bilden. Därför undrar jag om det är original eller inte?.

Marcus
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det enda sättet som du kan få reda på om din bil har originalsystem eller inte, är att kolla själv. (Lite svårt för någon som inte har sett din bil, att uttala sig om det!)
Mät diametern på ingående rör i ljuddämparen, sedan ställer du bara frågan till de som säljer avgasrören vilken diameter det är på deras rör....är det då samma har du originalsystem eller åtminstone motsvarande!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.