|
|
|
|---|---|
|
Hej. Nu sitter man här och hoppas att någon har en god ide om vad som kan vara fel på min racer bettan. Hon går upp och ner i tomgång ungefär 400-800 varv när man står still. Sedan när man gasar på så ibland märker man att hon inte jobbar på alla stiften. Tänke jag bytar tändstift och ser om det hjälper men det gjorde det inte. Jag rebota henne det hjälpte inte. Jag kollade den där plast slangen höger sida frameifrån. Där var en liten spricka så det åtgärdades med en gång. Sedan har jag fyllt på olja. Så ser jag till min förfasan efter ett antal mil att där e lite vita klumpar nu i oljan små men det ska där ju inte vara. Tycker själv att det ryker lite mycket ur avgasröret. Ja gör en bedömning. Snälla =) Innan den åker in på servis. Hade varit skönt att veta vad det är.. Tack så mycket. | |
Linus85 |
Vita pluppar i oljan? låter lite som att det skulle kunna vara topp packningen som har gått och att det då läckt vetten in i oljan, om det nu är det de vita "plupparna" är. Men då brukar bilen också gå varm, eller iaf ligga över normal markeringen. Är ingen expert men hade själv problem med kylningen på min bil för en tid sendan och då bad dom mig kolla oljan för att se om topp packningen gått, då hade man sett vatten i oljan. |
|
Är det M20 eller M50? --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| Toppen, toppackningen och/eller tändkablarna, tändspolarna. Dom sistnämnda är en svag läng på tidiga M50. | |
| Toppen, toppackningen och/eller tändkablarna, tändspolarna. Dom sistnämnda är en svag läng på tidiga M50. | |
|
Tror som Flåklypa på tändspolarna, väldigt vanligt verkar det som! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
M50 har inga tändkablar... sitter en spole direkt på varje stift... så du kan ju utesluta dem... 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
ThomasMarklund |
Jag tror på luftmängdsmätaren eller lambdan. Jag bytte min lambda och fick perfekt tomgång och hon var med på alla stiften hela tiden. Hade känslan av att hon bara gick på fem ibland. Lite kraftlös med andra ord. Nu fungerar det kalas ! |
D-diddy |
vet inte om M50 har tomgångsmotor som tex Saab 9000 har. kanske värt att kolla upp isf. de vita klumparna i oljan kan lika gärna komma fr. kondens. när toppen är spräckt blir all olja en vit sörja. David. "The unattainable is invariably attractive" |
| ja tror på topppackningen. hade liknande symtomer på min och gjorde ett komptest. visade sej att de fattades komp på vissa cylindrar. gör ett komptest och be nån kolla ordentligt ifall de e packningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.